توزیع کتاب‌های درسی 1400-1401 بررسی شد

تهران (پانا) - نشست تعاملی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با نمایندگان کتابفروشان به منظور بررسی پیشنهادات و تبادل نظر درخصوص شیوه توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1400-1401 به صورت وبینار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع کتاب‌های درسی 1400-1401 بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، این نشست با حضور نمایندگان ناشران، کتابفروشان، شرکت‌های تعاونی و اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی استان‌ها در سه محور فروش و نظارت بر توزیع کتاب‌های درسی 1400-1401 از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (برابر ضوابط قانونی)، ثبت اطلاعات کامل کتابفروشی‌های مجاز در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی(با رعایت انسجام مدیریت و ساختار توزیع کنندگان) و تضمین رعایت حقوق دانش آموزان؛ کاهش نرخ تخفیف( سود) از هفده و نیم درصد به هشت درصد به نفع دانش‌آموزان و خانواده‌ها برگزار شد.

محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درابتدای جلسه در خصوص دلایل برگزاری این نشست و راهکارهای سازمان برای تدبیر مطالبات جامعه و خانواده‌های دانش آموزان برای جلوگیری از افزایش نادرست قیمت کتاب درسی و پیگیری‌های برخی از نمایندگان مجلس در خصوص مشارکت کتابفروشی‌های مجاز در توزیع کتاب‌های درسی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قصد داریم در این جلسه، نظرات اعضای صنوف در تمام استان‌ها را جویا شویم و به یک جمع بندی نهایی برای سال آینده برسیم.

در ادامه سیاهپوش( قزوین)، حسین نمازی( هرمزگان )، عباس زارعی(البرز)، محمدعلی زعفرانی( شیراز)، اسدلله قبادی ( خراسان رضوی)، علی صداقت نیا( کرمان )، فرزانیان (اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار تهران)، خرمی( اتحادیه ناشران قم)، لواف( سمنان) به عنوان نمایندگان ناشران، کتابفروشان، شرکت‌های تعاونی و اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی استان‌ها با بیان مسایل خود از جمله مشکلات نظارت بر کل توزیع کنندگان نهایی در استان، هزینه تخلیه و بارهای ارسالی به محل توزیع، پرداخت حقوق انباردار و کارگران و سایرعوامل، نگهبان سوله، بیمه آتش سوزی و درصدی که نماینده باید به توزیع کنندگان نهایی کتاب درسی بپردازد؛ خواستار افزایش نرخ تخفیف( سود) شدند.

سپس علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد: بحث ما صرفه و صلاح خانواده‌هاست. از سویی با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا ممکن است برای توزیع کتاب از سوی کتابفروشی ها تدابیر دیگری اتخاذ گردد لذا با علم به این موضوع خواستیم جلسه برگزار شود و به همه نمایندگان استان‌ها اعلام کنیم حاضریم به صنفی که در سال‌های قبل در توزیع کتاب کمک کرده مساعدت کنیم که کار دوباره شروع شود و این جریان ادامه یابد. در حال حاضر خانواده‌ها به طریقه اینترنتی خرید می‌کنند و برگشت به روش غیر سیستمی گذشته امکان پذیر نیست.

وی در پایان از نمایندگان ناشران، کتابفروشان، شرکت‌های تعاونی و اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی استان‌ها خواست حداکثر تا روز شنبه، بیستم دی ماه 99 نظرات خود را به صورت مکتوب به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارسال کنند.

شایان ذکر است که با پیگیری دستگاههای نظارتی، در طی دو سال اخیر فروش کتاب‌های درسی دانش آموزان از طریق سامانه فروش و توزیع موادآموزشی و به صورت اینترنتی انجام شده و توزیع آن نیز از طریق مدارس صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار