جلسه گروه بهبود کیفیت و سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز(پانا) - جلسه گروه بهبود کیفیت و سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه گروه بهبود کیفیت و سوادآموزی آموزش و پرورش  آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی با تبریک کسب رتبه دوم کشوری در جذب مشمولین سواد آموزی گفت: پوشش مناسب رسانه ای و تحرک ملموس و شایان توجه در این حوزه احساس می شود.

پاشایی اظهار داشت: مجموعه سواد آموزی استان برای اینکه در ارتباطات کل نواحی و مناطق موفق تر عمل نمایند، باید با پویایی و انگیزه بالا به روند کار خود ادامه دهند. همچنین برای تحقق اهداف هر مجموعه همراهی درون سیستمی امری حیاتی و تعیین کننده است.

وی افزود: در امر سوادآموزی، دستگاه های برون سازمانی بسیار مهم می باشند؛ به این دلیل باید با کارخانجات و کارگران بی سواد، ارتباط برقرار شود و به بیسوادان آموزش داده شود. رسانه ها نیز در رسیدن به امر باسوادی مهم هستند و شاخص های سوادآموزی به شکل بهبودی باید افزایش یابد.

پاشایی در پایان یادآور شد: بحث سواد آموزی با تمام جامعه و نهاد های دولتی و غیر دولتی مرتبط است و حضور همگانی در این حوزه به منظور ریشه کنی این معضل اجتماعی ضرورت دارد.

معاون سواداموزی استان در ادامه سخنرانی گفت: آذربایجان شرقی امسال با جذب 87/65 % مشمولین در کلاسهای سواد آموزی، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

اسفندیار صادقی بیان کرد: در راستای کیفیت بخشی و نظارت بیش از پیش به بحث سواد آموزی راهبران آموزشی از 11 نفر در سنوات گذشته، امسال به 43 نفر در سطح استان افزایش یافته است.

وی افزود: برای شناسایی اسامی سوادآموزان موانعی وجود دارد و این امر با خوداظهاری و کمک مدیران مدارس به انجام می رسد.

معاون آموزش ابتدایی استان نیز گفت: ویروس کرونا و شیوع آن، تاثیر زیادی در آموزش بیسوادان نیز داشت؛ هرچند آموزش غیر حضوری و طرح سنجش گران آموزش، تلنگری بر تحقق بیش از پیش اهداف آموزش و پرورش در شرایط کنونی بود.

کامیار قهرمانی فرد تداوم این حرکت در دوره های مختلف بخصوص سواد آموزی را نیز خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار