احمد عرب‌بیگی: برگزاری آنلاین سمپوزیوم مفاخر تجربه متفاوتی برای هنرمندان بود

تهران (پانا) - احمد عرب‌بیگی گفت آنلاین بودن سمپوزیوم مجسمه سازی مزایایی برای هنرمندان داشت زیرا هر هنرمندی در کارگاه خودش و با آرامش مجسمه را ساخت که این یک تجربه متفاوت برای همه هنرمندان بود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
احمد عرب‌بیگی: برگزاری آنلاین سمپوزیوم مفاخر تجربه متفاوتی برای هنرمندان بود

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، احمد عرب‌بیگی از هنرمندان حاضر در سومین سمپوزیوم ‌مجسمه‌سازی مفاخر گفت: من مجسمه دکتر مهدی رجبعلی‌پور که از مفاخر ماندگار ریاضیات هستند را در این رویداد می‌سازم که بر حسب قرعه‌کشی ساخت مجسمه ایشان برعهده من قرار گرفت که از این موضوع واقعا خوشحال هستم. در ارائه این اثر برای من مهم این بود که نوع ساخت متفاوت باشد. همچنین یک سری تغییرات به وجود آوردم و طی دو روز آینده ساخت آن تمام می‌شود. مهم‌ترین موضوع برای من این بود که ساخت و پرداخت به درستی انجام شود و تنالیته بیشتری داشته باشد.

عرب‌بیگی در ادامه بیان کرد: این استاد گرامی در کانادا زندگی می‌کنند که هادی بحرینی عکاس زحمت کشید و عکس‌های دقیقی از ایشان برای من فرستاد که من از هر دو تشکر می‌کنم زیرا برای این کار وقت گذاشتند تا من بتوانم به کمک این عکس‌ها مجسمه را بسازم. در این مجسمه حجم صورت استاد پر است و حالت گوشتی دارد که من به کمک عکس‌ها توانستم این کار را انجام دهم و مجسمه حالت تاثیرگذاری خاصی پیدا کرده است.

وی افزود: حقیقت این است که در همه جای دنیا سمپوزیوم رویدادی است که هنرمندان دور هم جمع می‌شوند و به تبادل نظر می‌پردازند و یک فضای صمیمی و دوستانه بین آن‌ها وجود دارد؛ ولی سمپوزیوم امسال به دلیل وجود بیماری کرونا کاملا متفاوت برگزار شد. البته آنلاین بودن این سمپوزیوم مزایایی برای هنرمندان داشت زیرا هر هنرمندی در کارگاه خودش و با آرامش مجسمه را ساخت که این یک تجربه متفاوت برای همه هنرمندان بود.

این مجسمه‌ساز در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال باید اول ماکت اثر را می‌ساختیم که این موضوع سبب شد بتوانیم عیب‌های کار را پیدا کنیم و مجسمه نهایی بدون اشکال ساخته شود. همچنین نظر داوران در ساخت برای همه هنرمندان موثر بود.

وی در پایان گفت: به نظرم امسال همه هنرمندان در تنهایی روی کار خود متمرکز شدند و کیفیت کارها بالاتر رفته است. همچنین ساخت مجسمه اساتید برای هنرمندان واقعا متفاوت و دلچسب است.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار