شهادت سردار سلیمانی آغازگر موج جدیدی از‌ استکبارستیزی است

کتاب شعر"میراث سلیمانی" حاوی اشعار شاعران گیلانی رونمایی شد

رشت ( پانا) - جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج بیان کرد فاجعه ترور حاج قاسم سلیمانی موج دیگری از بیداری اسلامی و تقویت استکبارستیزی را به‌همراه دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
شهادت سردار سلیمانی آغازگر موج جدیدی از‌ استکبارستیزی است

حسن حبیبی صبح امروز در مراسم رونمایی کتاب شعر «میراث سلیمانی» حاوی اشعار شاعران گیلانی در وصف سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی خوبی در تکریم این شهید بزرگوار در سراسر کشور و گیلان ایجاد شد و استان گیلان نیز نسبت به اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه‌های مختلف پیشتاز بوده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج با اشاره به اهمیت پیام‌های انقلاب اسلامی از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ابراز داشت: پیش از انقلاب، این کشور به حیات خلوت آمریکایی‌ها تبدیل شده بود و بیش از ۷۰ هزار مستشار آمریکایی در تعیین سرنوشت ایران نقش داشتند تا اینکه انقلاب با ژرف‌اندیشی امام(ره) برای حفظ منافع ایران شکل گرفت و با اهداف غرب کاملاً مغایرت داشت.

حبیبی با بیان اینکه غرب و آمریکا با ماهیت انقلاب اسلامی دشمن هستند تصریح کرد: اصل "وحدت" همواره مورد تاکید امام(ره) بود؛ وحدتی که مقدمه تمدن نوین اسلامی خواهد بود و امروز بیش از ۲۵ درصد جمعیت جهان مسلمان و از لحاظ مولفه‌های قدرت دارای ویژگی‌های ممتازی در جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز "اسلام" دین رسمی ۳۷ کشور دنیا است تصریح کرد: ۳۵ درصد مناطق استراتژیک و حساس جهان در اختیار مسلمانان است و موقعیت‌های اقتصادی مهم در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس از جمله این مناطق محسوب می‌شوند که دارای ظرفیت‌های زیادی هستند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج با بیان اینکه تفکر و بیداری اسلامی سال‌هاست که از مرزها عبور کرده است خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از این بیداری اسلامی را می‌توان در بسیج مردمی عراق و سوریه، حزب‌الله لبنان، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و دیگر گروه‌های مردمی مشاهده کرد.

حبیبی با بیان اینکه دشمن برای کاهش موج بیداری اسلامی و ایجاد اسلام‌هراسی به جنگ و تأسیس داعش روی آورد تصریح کرد: شهادت سردار شهید سلیمانی یک حادثه عادی نبود؛ حادثه‌ای که در ۱۳ دی ماه سال ۹۸ دور از وطن با دستور مستقیم ترامپ اتفاق افتاد موج دیگری از بیداری اسلامی و تقویت استکبارستیزی را به‌همراه داشت.

وی با اشاره به تقویت انسجام ملی در کشور پس از شهادت سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان ما امثال شهید همت و خرازی‌ها در دوران دفاع مقدس را ندیده و نمی‌شناختند اما شهادت سردار شهید سلیمانی یک پیوندی بین جوانان ما و شهدای دفاع مقدس ایجاد کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج به خلاقیت‌ها و ابتکارات قوی شهید سلیمانی در جهت وحدت بین ملت‌های دنیا اشاره کرد و افزود: همزمان با شهادت ایشان شاهد موجی از نفرت‌ها نسبت به استکبار جهانی بودیم و فرهنگ استکبارستیزی نیز در شرایط پرچالش منطقه احیاء و تقویت شد.

حبیبی ضمن قدردانی از مجموعه‌ها و دست اندرکاران تهیه کتاب شعر میراث سلیمانی در گیلان گفت: وقایع ملی و مذهبی باید همواره در بستر هنر به نسل جوان و آینده انتقال یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار