حمیدی بیان کرد؛

تعامل با خانواده‌ها بعد از شناسایی و پایش دانش‌آموزان چاق و لاغر

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد 14 درصد نوآموزان کلاس اول، دارای اضافه وزن و چاقی هستند که باید به صورت ویژه روی آنها کار شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تعامل با خانواده‌ها بعد از شناسایی و پایش دانش‌آموزان چاق و لاغر

برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو در بخش «باسخنگویان» در خصوص بررسی وضعیت آموزش و پرورش با مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفتگو کرد.

مهرزاد حمیدی از آغاز برنامه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری گفت و بیان کرد: در گستره دانش آموزان کشور، توانسته ایم ترکیب بدنی 13 میلیون و 290 هزار و 720 دانش آموز را سنجش کنیم. در همان هفته های نخست بازگشایی مدارس 6 میلیون و 500 هزار نفر را به صورت حضوری مورد سنجش قرار دهیم و باقی این سنجش را با هدایت و حضور معلمین و والدین عزیز انجام دادیم.

وی با اشاره به پایش شاخص های وزنی و قدی دانش آموزان، تصریح کرد: اعدادی که در پی این سنجش به دست آمده است، حرف های زیادی برای گفتن دارد، زیرا یک هشدار به نسل فعلی کشور و یک هشدار نیز برای آینده کشور دارد. خیلی از دانش آموزان امروز بابت بیماری واگیر کرونا در خانه قرنطینه شده اند ولی در آینده کم تحرکی و سکون باعث افزایش وزن جهشی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چاقی دانش آموزان و خطراتی که در آینده دامن گیر خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع در آینده خانواده و کشور را با افزایش هزینه های هنگفت درمان مواجه خواهد کرد و هم مشکلات عدیده ای در سلامت دانش آموزان و نسل کشور به وجود خواهد آورد.

حمیدی درباره جزئیات پایش صورت گرفته بیان کرد: قریب به 6 درصد این دانش آموزان در منطقه لاغر قرار دارند. 1.9 درصد از آنها خیلی لاغر هستند که احتیاج به رسیدگی کلی از نظر مواد غذایی دارند. 63.9 درصد دانش آموزان وزن طبیعی دارند. 19 درصد دارای اضافه وزن هستند و باقی دانش آموزان نیز چاق محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه از هر سه دانش آموز، یک نفر دچار اضافه وزن یا چاقی است، عنوان کرد: البته وقتی به سنین بالاتر می رسیم این موضوع به 60 درصد می رسد. همچنین بر اساس پیمایشی که وزارت بهداشت انجام داده بود، 14 درصد نو آموزان کلاس اول، دارای اضافه وزن و چاقی هستند که باید به صورت ویژه روی دانش آموزان و خانواده ها کار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بعد از شناسایی و پایش دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق و همچنین خیلی لاغر وارد تعامل با خانواده ها می شویم و در حال حاضر نیز در حوزه مداخله قرار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار