آذربایجان غربی رتبه نخست کشور در اخذ اسناد املاک آموزش و پرورش را دارد

ارومیه (پانا) - رئیس اداره امور حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از کسب رتبه نخست این استان در اخذ اسناد املاک آموزش و پرورش برای 2 سال پیاپی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی رتبه نخست کشور در اخذ اسناد املاک آموزش و پرورش را دارد

«قدرت مقتدری» در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان که با حضور معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در اخذ سند مالکیت املاک آموزش و پرورش در سالهای 98 و 99 مقام نخست کشور را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای سرعت بخشی به فرآیند مستندسازی املاک، هماهنگی های لازم بین ادارات کل ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران مناطق 24 گانه آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

رئیس اداره امور حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سال98، تعداد 156 مورد سند مالکیت اخذ شد در حالی که در شش ماهه نخست سال 99، تعداد 213 مورد سند اخذ شده است.

مقتدری بیان کرد: آموزش و پرورش استان، 3905 ملک دارد که از این تعداد 1029 مورد ملک شهری و 2876 مورد ملک روستایی است.

وی همچنین از کسب مقام دوم کشور توسط اداره امور حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان در حمایت قضائی از کارکنان در سال 99 خبر داد.

این مقام مسئول، عدم تصویب لایحه جامع وکالت در راستای دفاع از حقوق کارشناسان حقوقی ادارات، عدم تخصیص بودجه لازم جهت هزینه های دادرسی، عدم وجود پستهای مستقل حقوقی در 12 منطقه و شهرستان استان را از جمله مهمترین موانع موجود در امور حقوقی آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

وی گفت: تملک اراضی اهدایی خیر مرحوم «قدرت اله مریدی» و پیگیری حقوقی و انتقال رسمی اسناد مالکیت آن املاک به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان از دیگر اقدامات شاخص امور حقوقی آموزش و پرورش استان در سال 99 بود.

گفتنی است آموزش و پرورش کشور 100 هزار و 476 ملک دارد که ۵۲درصد املاک آموزش و پرورش فاقد سند است، بنابراین رویکرد آموزش و پرورش تسریع در مستندسازی این املاک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار