شرکت‌های هواپیمایی بدهی خود به فرودگاه مهرآباد را پرداخت کنند

تهران (پانا) - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از بدهی بیش از ۵۱۰ میلیارد تومانی شرکت‌های هواپیمایی به این فرودگاه خبرمیدهد و می‌گوید ضرورت دارد شرکت‌های هواپیمایی برای پرداخت بدهی‌های خویش به مهرآباد اقدام کنند، در صورت وصول نشدن بدهی ، توان فرودگاه و صنعت فرودگاهی پایتخت را برای ارائه خدمات باکیفیت و به سرانجام رساندن پروژه‌های مختلف کاهش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های هواپیمایی بدهی خود  به فرودگاه مهرآباد را پرداخت کنند

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ابراهیم مرادی با اعلام این خبر گفت: وصول مطالبات بر ارائه خدمات باکیفیت، توسعه هوانوردی و اجرای پروژه‌های حساس فرودگاهی، بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این که گسترش ویروس کرونا شرایط بسیار سختی را برای صنایع مختلف در جهان ایجاد کرده است، افزود: بحران اقتصادی تحمیل‌شده به صنعت هوانوردی ناشی از گسترش کرونا ویروس، بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و صنعت فرودگاهی ایران نیز متحمل خسارات بسیار زیادی از این نظر شده است.

مرادی اضافه کرد: از سوی دیگر، با توجه به این‌که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان متولی صنعت فرودگاهی، یک شرکت درآمد-هزینه‌ای است، وصول نشدن مطالباتش در دوران بحران اقتصادی کنونی، بسیار آزاردهنده خواهد بود آن‌هم در حالی که از یک طرف، فرودگاه‌ها موظف به ارائه خدمات باکیفیت به مردم هستند و از طرف دیگر، پروژه‌ها و طرح‌های لازم‌الاجرای متعددی در دست انجام دارند که همه آن‌ها علاوه بر دانش فنی نیازمند تامین بودجه است.

بدهی چهار شرکت بزرگ به مهرآباد بیش از ۳۸۵ میلیارد تومان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ۵۱۰ میلیارد تومان بدهی به فرودگاه مهرآباد دارند.

مرادی درباره ارقام بدهی شرکت‌های هواپیمایی مختلف افزود: اکنون چهار شرکت هواپیمایی بزرگ کشور در مجموع مبلغ بیش از ۳۸۵ میلیارد تومان در قبال خدماتی که از این فرودگاه دریافت کرده‌اند، به مهرآباد بدهکار هستند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: کمترین مبلغ بدهی مربوط به یکی از شرکت‌های هواپیمایی به میزان حدود ۱۰ میلیارد ریال است و بیشترین بدهی مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان است که به یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی تعلق دارد.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد شرکت‌های هواپیمایی برای پرداخت بدهی‌های خویش به مهرآباد اقدام کنند، گفت: در صورت وصول نشدن مبلغ ۵۱۰ میلیارد تومانی بدهی شرکت‌های هواپیمایی، توان این فرودگاه و صنعت فرودگاهی پایتخت را برای ارائه خدمات باکیفیت و به سرانجام رساندن پروژه‌های مختلف کاهش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار