خرید نهاده دامی از تولیدکننده‌های داخلی در دستور کار اتحادیه دامداران متحرک قرار گرفت

تهران (پانا) - مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان با اشاره به خرید نهاده دامی از تولیدکننده‌های داخلی می گوید در جلسه با مدیران مرتبط وزارت جهاد کشاورزی تامین 75 هزار تن جو مورد نیاز عشایر تا آخر سال و صادرات یک میلیون راس دام عشایر مطرح شد که در دست پیگیری است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
خرید نهاده دامی از تولیدکننده‌های داخلی در دستور کار اتحادیه دامداران متحرک قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، فضل خرم در ویدئو کنفرانس مجمع عمومی و فوق‌العاده بودجه اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، اظهار کرد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان سرمایه اتحادیه دامداران متحرک بوده که امروز به بیش از 32 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات این اتحادیه در یک سال گذشته، افزود: پیگیری واردات بخشی از نهاده دامی مورد نیاز عشایر در برنامه‌ها بود که با توجه به عدم اختصاص ارز 4200 تومانی تاکنون در این زمینه به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

خرید نهاده دامی از تولیدکننده‌های داخلی از دیگر موضوعاتی بود که خرم پیگیری آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جلسه با مدیران مرتبط وزارت جهاد کشاورزی تامین 75 هزار تن جو مورد نیاز عشایر تا آخر سال و صادرات یک میلیون راس دام عشایر مطرح شد که در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری عشایر با خانه گردشگری ویرا برای بازدید سالانه 500 نفر گردشگر از مناطق عشایری سه استان پایلوت تفاهم کرده‌ایم تا برای عشایر ایجاد درآمد شود و بهمن ماه امسال نیز نمایشگاه عکس پوشاک اقوام از طریق این موسسه برگزار می‌شود.

خرم اظهار کرد: همچنین 700 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در بورس داشتیم که علی‌رغم افتی که در بورس اتقاق افتاد دو میلیارد تومان سود عاید اتحادیه شده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک گفت: صدور کارت شناسایی هوشمند برای عشایر را که 9 میلیارد تومان هزینه دربر داشت با راه‌اندازی اپلیکیشن با 160 میلیون تومان انجام می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار