با محوریت فرهنگ‌سازی تولید و مصرف؛

فراخوان ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی در گیلان منتشر شد

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد برای نخستین بار «جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی» با هدف تأکید بر کسب و کار فرهنگی، گفتمان‌سازی تولید و مصرف فرهنگی و شناسایی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی در گیلان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان ششمین جشنواره کالاهای فرهنگی در گیلان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی گفت: فراخوان ارسال آثار به ششمین جشنواره ملی کالاهای فرهنگی (فیروزه) در چهار بخش اصلی و یک بخش ویژه در حالی منتشر شد که امسال برای نخستین بار در گیلان، آثار جشنواره ابتدا در بخش استانی و سپس ملی داوری خواهند شد.

وی با تأکید بر هدف از برگزاری جشنواره‌های استانی که شناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی هر استان است، اظهار کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان گیلانی می‌توانند از سامانه برخط جشنواره فیروزه به آدرس https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام کنند.

فاضلی تصریح کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان تا دهم اسفندماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در بخش‌های اصلی «هدایای فرهنگی»، «نوشت‌افزار»، «اسباب‌بازی» و «عروسک» و ویژه «خانواده، کالای فرهنگی و کرونا»ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آثار علاقه‌مندان پس از ثبت درخواست در سامانه، به‌صورت مجازی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تولیدات خود در قالب بازی‌های ویدئویی، محصولات بازی - یادگیری، اپلیکیشن‌های آموزشی و پویانمایی به‌رقابت بگذارند.

پنجمین جشنواره فیروزه، سال گذشته در حالی برگزار شد که آثار برگزیده سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان پس از داوری در بخش استانی به این دبیرخانه نیز ارسال شد. جشنواره «کالاها و محصولات فرهنگی» امسال در ۱۶ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان) برگزار می‌شود که همزمان ششمین دوره آن نیز به‌صورت ملی و به‌شکل مجازی برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه آن نیمه‌ دوم اسفندماه 1399 از طریق رسانه‌های همگانی پخش خواهد شد.

جایزه فیروزه با هدف حمایت و گفتمان‌سازی مصرف و تولید فرهنگی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از طریق پایگاه اینترنتی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار