نیکزاد : فولاد تولید داخل‌به قیمت جهانی به فروش می‌رسد

تهران (پانا) - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور می گوید در حالیکه مصرف کشور ۱۵ میلیون تن است و همه مواد مورد نیاز تولید فولاد،‌داخلی است،‌اما این میزان تولید به قیمت جهانی به فروش می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نیکزاد : فولاد تولید داخل‌به قیمت جهانی به  فروش می‌رسد

به گزارش صدا و سیما، علی نیکزاد در مراسم تحویل دهی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل شهری افزود: ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود در حالیکه مصرف کشور ۱۵ میلیون تن و همه مواد مورد نیاز تولید فولاد داخلی است، اما این میزان تولید به قیمت جهانی به فروش می‌رسد، در حوزه قیر می‌خواستیم اقدامی انجام دهیم که آن زمان قیمت آن ۴ میلیون تومان به ازای هر تن بود، اما عده‌ای که انحصار قیر در دست‌شان بود قیمت آن را به ۷ میلیون تومان افزایش دادند که باید دستگاه‌های دولتی در این‌باره پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: ۶۰ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود در حالی که مصرف کشور سالانه ۴۵ میلیون تن است با این میزان افزایش تولید باز هم قیمت‌ها را بالا می‌برند که نشان می‌دهد بدنه دولت با هم هماهنگی ندارند. این چه دولتی است که یک وزیر آن می‌گوید کالا را وارد کنید و وزیر دیگر می‌گوید که وارد نکنید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کوچکی از فولاد تولیدی را به بورس می‌دهند کشف قیمت می‌کنند آن وقت بقیه فولاد را با همان قیمت بالای کشف شده در بازار آزاد می‌فروشند.

نیکزاد افزود: اگر چه اعتقاد داریم که از تولیدکنندگان داخلی باید بصورت کامل حمایت شود، اما تولیدکنندگان از جمله خودروسازان نباید احساس انحصار کنند. من اگر جای دولت بودم و احساس می‌کردم جایی انحصار شکل گرفته یا تولیدکننده دیگری را در کنار آن‌ها علم می‌کردم یا این که از اقدامات دیگر استفاده می‌کردم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پیوند دانشگاه و صنعت، گفت: می‌خواستیم دانشگاه را به صنعت خودرو وصل کنیم، خودرو‌هایی گفتند آماده‌ایم و یکی از دانشگاه‌ها هم اعلام آمادگی کرد، اما هرچه این‌ها را به هم وصل کردیم از هم دورتر شدند، البته این به معنای نتوانستن نیست بلکه توانستن، در ذات ایرانی‌هاست، اما هرچه در این موضوعات جلوتر می‌رویم به ناهماهنگی‌ها در دولت برخورد می‌کنیم، حتی یک مورد هماهنگی در دولت در حوزه خودرو نمی‌بینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار