معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۳:

در شرایط موجود باید برنامه ریزی لازم را برای اجرای فعالیت های پرورشی داشته باشیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 3، در جمع مربیان و معاونین‌ پرورشی مدارس ضمن بیان استراتژی های مهم حوزه پرورشی بر لزوم ارتباط مستمر با دانش آموزان در فضای مجازی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
در شرایط موجود باید برنامه ریزی لازم را برای اجرای فعالیت های پرورشی داشته باشیم

فیروز یار محمدی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 3، در جمع مربیان و معاونین‌ پرورشی مدارس در بستر شبکه دانش آموزی شاد،‌ ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: با توجه به زیست بوم جدید در اثر کرونا باید برنامه ریزی لازم را برای اجرای فعالیت های پرورشی داشته باشیم.

وی افزود: زحمات ارزشمند و تلاشهای ارزنده مدیران سخت کوش مدارس و مربیان و معاونین پرورشی و مشاوران دلسوز، مربیان ورزش و مراقبان سلامت قابل قدردانی است. بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است و روح حاکم بر سند تحول تربیتی است و همه فعالیتها و ماموریت های معاونت پرورشی و تربیت بدنی بر اساس رهنمودهای این سند است.
وی در ادامه گفت: در حوزه پرورشی هم ساحت ‌های شش‌گانه‌ای برای پرورش دانش آموزان مدنظر است و به تمام این ساحت‌ها پرداخته می‌شود. سه استراتژی مهم حوزه پرورشی و تربیت بدنی اول، تحکیم مبانی اعتقادی و دینی دانش آموزان، دوم، شناسایی و شکوفایی استعدادهای متنوع دانش آموزان سوم، تلاش برای نشاط و شادابی و بالندگی دانش آموزان است، که بر اساس آن برنامه های پرورشی، انتظارات و نکات اجرایی، نحوه ارزیابی عملکرد مدارس با استفاده از فرم ارزیابی ارسال شده به مدارس، لزوم توجه به ثبت به موقع فعالیت ها در سامانه همگام، ارتباط مستمر با دانش آموزان در فضای مجازی و اجرای برنامه های مورد تاکید کارشناسان انجام می شود. البته با توجه به حجم گسترده فعالیتهای پرورشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس با برنامه ریزی دقیق، شیوه نامه ای طراحی شده که انتظارات ما از مدارس منطقی تر شود تا هم فعالیت ها محدود شود و هم شرایط برای امکان هم سنجی، ارزیابی بهتر و دسته بندی مدارس در عملکرد ایجاد شود.
وی در پایان افزود: با وجود زیست بوم جدید و محدودیت های ناشی از آن با پیگیری برنامه های عملیاتی جاری و توانمند سازی به صورت جدی در بستر شبکه اجتماعی شاد، پیگیر فعالیت ها هستیم. بنابراین در حوزه فعالیتهای پرورشی و تربیت بدنی حضور موثر و تولیدات بالای آثار دانش آموزی در جشنواره ها، مسابقات فرهنگی و هنری، قرآنی و کانون یاریگران زندگی و هم چنین ثبت در سامانه همگام پاسخگویی به موقع به بخشنامه ها و سایر فعالیتهای ابلاغی، با جدیت، پشتکار و دلسوزی مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار