78 کلاس درس جدید در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان (پانا)- ۷۸ کلاس درس در قالب ۱۱ مدرسه در سیستان و بلوچستان به صورت ویوئوکنفراسی توسط وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۵۲۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
78 کلاس درس جدید در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۸۹۳ کلاس درس در قالب ۷۴ مدرسه بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور به بهره برداری رسید که سهم این استان ۱۱ مدرسه بود.

حمیدرضا رخشانی افزود: با عنایت دولتمردان اعتبارات پروژه‌های مشارکتی مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر جهش مطلوبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به کشور در سطح پایین‌تری قرار دارد گفت: هم‌اینک نرخ باسوادی این استان ۸۴.۴۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری با ۹۴.۲۰ درصد فاصله معنا داری دارد.

وی افزود: همچنین سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از سرانه فضای آموزشی کشور پایین تر است.

رخشانی بیان کرد: سیستان و بلوچستان ۱۲ هزار و ۲۱۱ معلم کمبود دارد که ضروری است با توجه به وسعت و پراکندگی آن توجه ویژه به این بخش انجام شود هر چند در سال‌های اخیر شاهد افزایش جذب معلمان در استان هستیم.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های باسوادی و پوشش تحصیلی در سیستان و بلوچستان گفت: نرخ باسوادی ۸۴.۴۶ درصد، نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۲.۶۶،نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول ۷۵.۹۸، نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم ۵۴.۴۷، نرخ ماندگاری تحصیلی ۳۹.۹۱ و نرخ سرانه فضای آموزشی استاندارد ۳.۲درصد است که همه این شاخصها و مولفه‌ها ارتباط مستقیمی با موضوع بازماندگان از تحصیل دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار