در ششمین جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج؛

کاظمی: باید دانش‌آموزان را درگیر برنامه‌ریزی و تولید محتوای اردوهای راهیان نور کنیم

تهران (پانا) - ششمین جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج باحضور مسئولان آموزش و پرورش و فرماندهان قرارگاه راهیان نور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: باید دانش‌آموزان را درگیر برنامه‌ریزی و تولید محتوای اردوهای راهیان نور کنیم

ششمین نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج بعد از ظهر امروز سه شنبه 16 دی ماه ۹۹ با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد راهیان نور کشور و حسین زاده فرمانده حوزه اردویی و گردشگری سپاه و بسیج و مجتبی باستان رییس بسیج دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

کاظمی در آغاز درباره اهمیت اردوهای راهیان نور اظهار کرد: برنامه اردوهای راهیان نور از آن دسته از برنامه‌هایی است که طی ماه‌های اخیر تا حدودی از آن عقب افتاده ایم و البته این عقب افتادن چندان هم بی حکمت نبوده است.

وی گفت: از معاونت پرورشی و نیز ریاست سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان که اردوی مجازی راهیان نور را با کیفیت بالا برگزار و گزارشی از آن را نیز خدمت جناب سردار سلیمانی ارسال کردند تشکر می‌کنم.

کاظمی ادامه داد: فلسفه وجودی این جلسه این است که همه ما در کنار هم و با کمک هم تلاش کنیم در راستای استفاده از گنجینه ارزشمند دفاع مقدس و سرزمین‌های نور و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با ظرفیت سازی بسیار بالا، انشاالله اردوهای راهیان نور را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: همکاران ما در اداره کل فرهنگی و هنری، آقای حسین زاده، آقای باستان و آقای ندافیان دستورالعمل و پیش‌نویس اردوهای مجازی راهیان نور را تهیه و تدوین کرده اند که انشاالله طی یکی دو روز آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. انتظار ما این است که در این حوزه دو اتفاق رقم بخورد؛ اتفاق اول اینکه در اولین فرصت جلسه ستاد هماهنگی بسیج دانش‌آموزی در سطح استان‌ها با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و فرمانده سپاه و با مسئولیت بسیج و معاونت پرورشی شکل بگیرد. این موضوع باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد و برای بالا رفتن کیفیت اجرای آن طرح ریزی شود.

به گزارش پانا، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دوستان می‌توانند از تجربیات استان اصفهان که این اردو به صورت پایلوت در آن اجرا شده است، استفاده کنند. البته هر استان بنا به اقتضائات بومی و منطقه‌ای و ظرفیت‌های خود قطعاً برنامه‌ای طراحی خواهند کرد. انتظار ما از دوستان این است که دستورالعمل مربوطه را از کف ستاد بیرون بیاورند تا حمایت همه بخش‌ها را داشته باشند.

وی درباره زمانبندی اجرای اردوهای مجازی راهیان نور گفت: یک برنامه زمانبندی برای آغاز اجرای این اردوها طراحی شده است که ما از دوستان تقاضا داریم مطابق آن کار خود را آغاز کنند.

کاظمی از همکاران خود در استان‌ها خواست ارزیابی مشخصی از وضعیت فعلی خود داشته باشند و گفت: استان‌ها کارهای خود را مستند کنند تا جمع بندی خوبی در پایان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته چارچوب این کار با حضور سردار سلیمانی تهیه و تنظیم شده است و امیدوارم با رهنمودهای ایشان بتوانیم این حرکت را به سرمنزل مقصود برسانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش ماست و باید برای اجرای آن تلاش و همت کنیم.

وی همچنین از کمک‌های رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری در اجرای هرچه بهتر از اردوهای راهیان نور تشکر کرد و گفت: مهمترین نکته این است که ما از ظرفیت دانش‌آموزان در این موضوع استفاده و آنها را درگیر کنیم. اگر بچه‌ها درگیر اردوهای راهیان‌نور نشوند چه در بخش تولید محتوا و چه برنامه ریزی‌های قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر، ما دستاورد چندانی نخواهیم داشت. کانال‌ها و گروه‌ها گرچه برای ما بسیار ارزشمند هستند اما ارزش واقعی زمانی است که خود دانش‌آموز احساس کند در این مسیر حرکت و خودش در آن نقش ایفا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار