مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

هم افزایی نمایندگان مجلس و دولت منجر به تحقق عدالت آموزشی می شود

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در راستای تحقق عدالت آموزشی و رفع محرومیتها در این استان، یاریگر آموزش و پرورش باشند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هم افزایی نمایندگان مجلس و دولت منجر به تحقق عدالت آموزشی می شود

جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: استان آذربایجان غربی طبق آخرین آمار سال ۱۳۹۵، با بیش از ۳میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت،۴درصد جمعیت کل کشور را داراست و با احتساب ۴۰هزار کیلومتر دریاچه ارومیه ۲درصد کل خاک ایران زمین را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این استان با داشتن بیش از هزار و صد کیلومتر مرز آبی و خاکی، از نظر طول مرز موقعیت منحصر به فردی را داراست؛ این استان با داشتن 17 شهرستان و 40 بخش و بیش از 4600 روستا و آبادی بیشترین روستا را در کل کشور دارد.

منافی بیان کرد: چنانچه ایران نگین زمین شناسی جهان است، آذربایجان غربی نیز نگین زمین شناسی ایران با تنوع اقوام و ادیان و چهره های انسانی با همزیستی مسالمت آمیز و دفاع رشادت آمیز از کیان اسلامی است.

این مقام مسئول گفت: مرزی بودن استان ما به نوعی هم فرصت و هم تهدید برای ماست که بر طبق آن آسیبهای فراوان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از جنگها نصیب ما شده است که نیاز به تمهیدات خاص دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: ۶۲۵هزار دانش آموز استان در ۵۰۸۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰۲۹مدرسه روستایی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان ۳۶هزار پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی دارد؛ گفت: زبربنای هر توسعه، توسعه نیروی انسانی است؛ در سال جهش تولید باید نیروی انسانی پرورش یافته در آموزش و پرورش مورد حمایت قرار گیرد تا جهش تولید اتفاق بیفتد.

وی با اذعان به معضل کمبود فضای آموزشی در استان گفت: سرانه فضای استاندارد آموزشی برای هر دانش آموز 8 متر مربع است در حالی که سرانه استان آذربایجان غربی 4.2 متر مربع است.

منافی خاطرنشان کرد: هر اتفاق خوبی از جمله تربیت خوب، تولید، کارگزاران صالح و امین نیازمند مربی مجرب است؛ آموزش و پرروش استان در این زمینه ۸۴۲۴نفر کسری نیرو دارد که امسال با استفاده از سرباز معلمان دانشگاه فرهنگیان و استفاده از ظرفیت بازنشستگان تا حدی جبران شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، آذربایجان غربی را از لحاظ تخصص بودجه و تامین نیروی انسانی جزو استانهای لازم التوجه دانست و افزود: تحصیل ۳۳هزار دانش‌آموز در مناطق عشایری و محرومیت ۱۰۸هزار دانش آموز از آموزش مجازی گواه این مدعاست.

وی ادامه داد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در راستای تحقق عدالت آموزشی و رفع محرومیتها در این استان، یاریگر آموزش و پرورش باشند.

این مقام مسئول اذعان کرد: هم‌اکنون تنها 31درصد ازدانش آموزان استان در هنرستانها مشغول تحصیل هستند که باید به 50 درصد برسد و این اختلاف به دلیل نبود هنرستان جدید و نبود امکانات و فضا در هنرستانهای قدیم است که گاه ۳شیفته استفاده می شود.

منافی با تاکید بر لازمه مستندسازی املاک آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، در زمینه ثبت اسناد و املاک رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به شرایط کرونایی دانش آموزان ما در برابر آسیب های اجتماعی بدون مرز، نیاز به مشاوران مجرب دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار