فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تدوین می شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل خبر داد فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تدوین می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تدوین می شود

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی و هنری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، کار تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی را حرکتی قابل اعتنا در مسیر تولید آثار فاخر و ماندگار فرهنگی استان اردبیل قلمداد کرد.

او افزود: فرهنگ و هنر در استان اردبیل از ظرفیت های بالقوه‌ای برخوردار بوده و حمایت و ارج نهادن به این ظرفیت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. استاندار اردبیل اظهار کرد: بها دادن و ارزش گذاری به فرهنگ و هنر در جامعه از ضروریات است و در واقع، توسعه یک جامعه از مسیر توسعه فرهنگی در آن جامعه می گذرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های علمی در تدوین فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تأکید کرد.

سید عباس صالحی، کار گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذری در اردبیل را از آثار ماندگار و فاخر فرهنگی استان اردبیل توصیف کرد.

او با اشاره به اهمیت حرکت فاخر گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذری که از سالها پیش به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه فرهنگ پرور اردبیل سید حسن عاملی آغاز شده، تلاش‌های مستمر دست اندرکاران این حرکت فرهنگی را قابل تقدیر دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل استانهای آذری زبان در این کار فاخر و همچنین بر نقش برجستۀ استان اردبیل به عنوان متولی و مبتکر تدوین لغت‌نامۀ ترکی آذربایجانی تأکید کرد.

در این نشست، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز، به ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی و هنری استان پرداخت و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاخر استان اردبیل را برجسته دانست.

او با اشاره به موضوع تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی در اردبیل گفت: جلد اول این فرهنگ لغت که شامل مداخل ذیل حرف " آ " است، مراحل پایانی جهت چاپ و انتشار را می‌گذراند.

در این دیدار وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، بر ضرورت تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های مجتمع فرهنگی و هنری شهرستانهای گرمی، نمین و عنبران و همچنین، تالار مرکزی شهر اردبیل، تاکید و در خصوص مساعدت‌های وزارتخانه مطبوع برای پیشبرد عملیات موارد فوق اعلام امادگی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار