استاندار گیلان خبر داد:

تکمیل سامانه جامع هواشناسی خودکار فرودگاهی رشت

رشت (پانا) - استاندار گیلان، با اشاره به پروژه های نیمه تمام قابل افتتاح در دولت تدبیر و امید اعلام کرد سامانه جامع هواشناسی خودکار فرودگاهی رشت تکمیل و به CAT۱ ارتقا یافته و آماده بهره‌برداری است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل سامانه جامع هواشناسی خودکار فرودگاهی رشت

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در دیدار با سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور، با اشاره به نیازمندی‌ها و برنامه توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی در استان، تکمیل شبکه ایستگاه‌های باران  سنجی خودکار با اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد ریال طی سه سال به ویژه در ۱۵ حوزه آبریز و نقاط سیل خیز گیلان را از جمله این موارد عنوان کرد.

وی همچنین بر لزوم تجهیز ایستگاه‌های استان به برف سنج خودکار تاکید و اضافه کرد: با توجه به افزایش شدت، مدت و نقطه ای بودن میزان بارش برف در استان طی سال‌های گذشته، تجهیز حداقل ۱۰ ایستگاه اقلیم شناسی به برف سنج خودکار نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی لحظه ای به مسئولان مدیریت بحران و توزیع بهتر امکانات دارد.

استاندار گیلان نگهداری و پشتیبانی از ایستگاه‌های هواشناسی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: سنسورهای هواشناسی جزو ابزارهای دقیق و حساس محسوب می‌شود که به جهت جلوگیری از ورود آسیب به ایستگاه‌های هواشناسی، وجود بانک سنسور و قطعات جایگزین و تامین سیستم‌های حفاظت فیزیکی و الکتریکی و ایجاد بسترهای ارتباطی برای انتقال داده ها ضروری است و باید از طریق منابع ملی و استانی تامین اعتبار شود.

راه اندازی سامانه پیش بینی و هشدار پدیده های مخرب جوی استان همچون بارش های شدید، سیل، سرمازدگی و توفان های تندری و تگرگ و نیز توسعه شبکه‌ ایستگاه‌های ویژه جاده‌ای دریایی و کوهستانی و ایستگاه‌های ویژه اندازه گیری گرد و غبار از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان هواشناسی کشور بر آن تاکید کرد.

زارع همچنین با اشاره به پروژه های نیمه تمام قابل افتتاح در دولت تدبیر و امید گفت: سامانه جامع خودکار فرودگاهی رشت تکمیل و به CAT۱ ارتقا یافته و آماده بهره‌برداری است.

احداث ایستگاه‌های اقلیم شناسی حیران آستارا و ماسال، ایستگاه خودکار جاده‌ای لاریخانی در مسیر سیاهکل به دیلمان، احداث دو ایستگاه بادسنجی در بندر آستارا و ساحل لیسار تالش و نیز برقراری بستر ارتباطی نورنتا برای ایستگاه‌های خودکار سینوپتیک و اقلیم شناسی از دیگر موارد مورد اشاره استاندار گیلان بود که مقرر شد با استفاده از تامین اعتبارات ملی و استانی، تکمیل شود و به بهره برداری برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار