291 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

آموزش و پرورش ظرفیتی عظیم در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

زاهدان (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اعلام کرد از ابتدای امسال تا کنون ۲۹۱ تن انواع موادمخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۸ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
291 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

علی زندی روز سه‌شنبه در نشست خبری ویژه طرح یاریگران زندگی که در مدارس سیستان و بلوچستان درحال اجراست، اظهار کرد: مبارزه با موادمخدر و برخی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح است و آموزش و پرورش از ظرفیت بسیار خوبی برای پیشگیری از این معضلات برخوردار است.

وی ادامه داد: سفر سال گذشته دبیرکل ستاد مبارزه مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران به استان بیش از ۴۴ مصوبه داشت که براساس آن بیش از 16 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی منعقد شد و هم اکنون در حال اجراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از این تفاهم نامه ها‌ با آموزش و پرورش است که با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعتبار در قالب طرح های مختلف اجرا می شود و یکی از این طرح ها «یاریگران زندگی» است.

زندی خاطرنشان کرد: افتتاح سمن‌سرا و راه‌اندازی مرکز جامع درمان و صیانت از معتادان متجاهر در شهرستان هامون دو نمونه از مصوبات سفر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه در گذشته در چرخه درمان معتادان یک حلقه مفقود اشتغال بعد از بهبود وجود داشت، افزود: مرکز درمان و صیانت از معتادان هامون تا پایان سال جاری به ظرفیت ۵۰۰ نفر راه اندازی می شود و علاوه بر درمان اشتغال بهبودیافتگان را نیز تامین می‌کند.

زندی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با وجود بیش‌ از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای افغانستان و پاکستان و افزون‌بر ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی با دریای عمان از معضل حمل و نقل، نگهداری و گاهی ترانزیت موادمخدر متاثر شده که خوشبختانه با وجود مرزبانان و نیروهای انتظامی و سایر نهادهای امنیتی هم‌اینک از امنیت خوبی برخوردار و در صدر جدول مبارزه با این ماده خانمان‌سوز قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان به اهمیت موضوع پیشگیری از اعتیاد در میان نسل جدید اشاره کرد و گفت: بر همین اساس طرح کانون یارگیران زندگی در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

زندی خاطر نشان کرد: وی بیان کرد: هم‌افزایی و هم‌گرایی خوبی در زمینه پیشگیری و درمان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امیدواریم آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار