کمیسیون «فضای بازی» در شورای نظارت بر اسباب‌بازی راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی برای ساماندهی به کافه بازی‌ها، اتاق‌های فرار و فضای بازی کودکان، کمیسیون جدیدی با عنوان «فضای بازی» را راه‌اندازی کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون «فضای بازی» در شورای نظارت بر اسباب‌بازی راه‌اندازی شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، نایب رییس شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی با اعلام این خبر گفت: این شوار به عنوان متولی و سیاست‌گذار در حوزه بازی و اسباب‌بازی به عنوان دو وجه مکمل یکدیگر، در راستای اعتلا، ارتقا، ساماندهی، ارائه مجوز و نظارت دقیق بر کافه بازی‌ها، اتاق‌های فرار و فضای بازی کودکان از بهمن سال ۹۹ فصل جدیدی از نظارت با عنوان «کمیسیون فضای بازی» را آغاز خواهد کرد.

سیدحسین خادم‌حسینی افزود: بررسی، نقد و تحلیل سناریوی‌های اتاق فرار، بازی‌های رومیزی مورد استفاده در کافه بازی‌ها، بررسی اسباب‌بازی‌های فضاهای بازی کودکان با تکیه بر رویکرد تربیتی و فرهنگی از جمله محورهای مطرح شده در این کمیسیون خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: امروزه تاسیس کافه بازی‌ها در تاکید بر، با هم و در کنار هم بودن و پاسخ به نیاز زندگی کردن اجتماعی در واکنش فطری به حضور انفرادی در فضای بازی مجازی، خلق اتاق‌های فرار بر اساس رشد توانایی حل مسئله و توجه به تفکر و سرگرمی به جای سرگرمی صرف و وجود فضاهای بازی کودکان به عنوان بخشی از الزام‌های موثر در فرایند رشد آن‌ها، از جمله مواردی است که تعریفی نوین از بازی و اسباب‌بازی را به ما ارایه می‌دهد.

یادآوری می‌شود شورای نظارت بر اسباب‌بازی علاوه بر کمیسیون «فضای بازی» در کمیسیون «ثبت و صدور»، اسباب‌بازی‌ها را در شش گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد و برای آن‌ها مجوز صادر می‌کند.

دبیرخانه این شورا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب‌بازی از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی کودکان تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار