موفقیت در بورس، نیازمند دانستن اصول و تکنیک های تخصصی است

تهران (پانا) -مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس اوراق بهادار تهران، از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توسعه سواد مالی و آموزش سهامداران، از تاریخ ۲۰ دی ماه ۹۹ در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته به صورت رایگان خبر می دهد و می گوید از آنجاکه بورس یک بازار تخصصی است و موفقیت در آن، نیازمند دانستن اصول و تکنیک‌های تخصصی است که با علم به آن‌ها می‌توان از ریسک کمتر و بازده بیشتری بهره‌مند شد؛ درنتیجه آموزش در این بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت در بورس، نیازمند دانستن اصول و تکنیک های تخصصی است

به گزارش بازار سرمایه، مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس اوراق بهادار تهران، با اعلام این خبر افزود: این دوره‌های آموزشی به‌صورت برخط (آنلاین) و رایگان بوده و تمامی افراد با هر میزان دانش سرمایه‌گذاری و در سطوح مختلف آشنایی با بورس، امکان حضور در این دوره‌ها را خواهند داشت.

محبوبه جعفری، با اشاره به سرفصل‌های پیش‌بینی‌شده برای هر یک از این دوره‌ها گفت: در سطح مقدماتی‏, همانند دوره‌های قبلی، مفاهیمی، چون آشنایی با بازار سرمایه، معرفی انواع بازار‌ها و ارکان بازار سرمایه، تشریح مفاهیم و اصطلاحات بورسی، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، نحوه خریدوفروش سهام در بازار سرمایه، آشنایی با انواع ابزار‌های مالی، چگونگی استفاده از سامانه‌های معاملاتی، معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نحوه انتخاب آن‌ها ارائه خواهد شد.

وی همچنین در خصوص سطوح متوسط و پیشرفته این دوره‌ها نیز گفت: در دوره متوسط، مفاهیمی، چون سبدگردانی، تابلوخوانی و کدال خوانی، حقوق سهامداران و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی ارائه خواهد شد، ضمن اینکه در دوره پیشرفته نیز تحلیل بنیادی و تکنیکال و روانشناسی بازار تقدیم حضور علاقه‌مندان می‌شود.

جعفری در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور و نقش بورس اوراق بهادار تهران در این حوزه افزود: بازار سرمایه ایران طی یک سال اخیر رشد قابل‌توجهی از نظر تعداد مشارکت‌کنندگان داشته است.

وی گفت: از آنجاکه بورس یک بازار تخصصی است و موفقیت در آن، نیازمند دانستن اصول و تکنیک‌های تخصصی است که با علم به آن‌ها می‌توان از ریسک کمتر و بازده بیشتری بهره‌مند شد؛ درنتیجه آموزش در این بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است علاقه‌مندان جهت حضور در این دوره‌ها و کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه ثبت‌نام می‌توانند به سایت بورس اوراق بهادار تهران به آدرس http://www.tse.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار