وزیر علوم: نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری نداریم

تهران (پانا) - وزیر علوم با تاکید براینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری وجود ندارد، گفت یکی از دلایل فاصله گرفتن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود، ارائه تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری در این دانشگاه است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری نداریم

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی در یازدهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور، ضمن بیان این مطلب و با تأکید بر لزوم به روزسانی امکانات و تجهیزات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تصریح کرد: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه نیاز به تجهیزات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود که تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای است کمی فاصله گرفته و بیشتر در فضای دانشگاه‌های فنی و مهندسی قرار گرفته است.

دکتر غلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی‌وحرفه‌ای در مقطع دکتری نداریم، افزود: یکی از دلایل فاصله گرفتن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود، ارائه تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری در این دانشگاه است که باعث شده اساتید این دانشگاه بیشتر به تربیت دانشجو تحصیلات تکمیلی به جای تربیت دبیر فنی‌وحرفه‌ای مشغول باشند.

وی ادامه داد: در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آموزش نظری از آموزش عملی قوت بیشتری دارد لذا ضرورت دارد این دانشگاه و اساتید آن تقویت واحدهای عملی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را در اولویت قرار دهند.

وزیر علوم در پایان سخنان خود بر لزوم بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به خصوص در بحث صلاحیت معلمی تأکید کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید برای ارائه آموزش و شغل معلمی تربیت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار