مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله باید با محیط بیرونی و محله خودش تعامل موثر داشته باشد

زنجان (پانا) - اولین جلسه مدرسه کانون تربیتی محله استان زنجان با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان و سایر سازمانها، در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله باید با محیط بیرونی و محله خودش تعامل موثر داشته باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، داود بهرامی معاون آموزش متوسطه استان در این جلسه اظهار کرد: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله باید با محیط بیرونی و محله خودش تعامل موثر داشته باشد و برنامه‌هایی که در این زمینه به اجرا در آمده است، تلاش دارد نقش و جایگاه مدرسه را براساس سند تحول بنیادین به جایگاه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شایسته خود نزدیک کند.

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه‌ای که در این زمینه اولویت پیدا کرد، گسترش مهارت‌آموزی در مدارس است که دانش‌آموزان باید مهارت‌هایی را که بر‌اساس الگوی ایرانی و اسلامی طراحی می‌شود‌ و به اجرا در می‌آید، فرا گیرند.

بهرامی افزود: هدف ما تبدیل کردن مدارس به آموزشگاه های علمی نیست، مدرسه می بایست کانون تربیتی محله باشد.

در ادامه اصغر ابراهیمی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان ضمن تشکر از نمایندگان سازمانها و نهادهای بیرونی مرتبط اظهار کرد: در سند تحول بنیادین از مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله نام برده شده و پیشرفت فرهنگی محله با محوریت مدرسه میسر می شود.

ابراهیمی گفت: مهمترین مکان برای ایجاد فرصت تربیتی خلاقانه مدارس است و خانواده‌ها باید مدرسه را به عنوان کانون تربیتی محله بشناسند.

وی همچنین ابراز کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه بعنوان کانون تربیتی محله تعریف شده ومدیر مدرسه محله را در خدمت مدرسه بکار گیرد وبا شناسایی ارکان مدرسه واستفاده از ظرفیت محله و مدرسه به حد کافی استفاده کند و آن وقت در مسیر واقعی سند تحول بنیادین قرار گرفته ایم.

شایان ذکر است در پایان این جلسه هر یک از نمایندگان نهادها و سازمانها، به بیان نظرات و پیشنهادات خود، حول دستور جلسه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار