فرایند تزریق گاز در «فردو» آغاز شد

ربیعی: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد/ فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد آغاز شده است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت خبر داد اعتبار آیین‌نامه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تامین و فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فرایند تزریق گاز در «فردو» آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی به دستور رئیس‌جمهوری برای تامین اعتبار این قانون خبر داد و گفت: در هفته گذشته نیز رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری درخصوص تامین بودجه بخشی از این قانون در سال ۱۳۹۹ دستور لازم را داده است.

ربیعی افزود: همچنین رئیس‌جمهوری در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را صادر و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.

ربیعی تصریح کرد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مواضع دولت درخصوص این قانون به صراحت اعلام شده است. با این حال دولت خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار