راه حاج قاسم با اقتدار و پرحجم ادامه می‌یابد

تهران (پانا) - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد مکتب حاج قاسم سلیمانی، مقاومت در مقابل هر تجاوز، ظلم ، تعدی و ناامنی بود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
راه حاج قاسم با اقتدار و پرحجم ادامه می‌یابد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن رضایی در مراسم گرمیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: جبهه مقاومت و جبهه نجات از استعمارگران با پیروی از مکتب قاسم سلیمانی قوت و انسجامی ویژه یافته است و اگر این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها نبود جنایاتی که اسرائیل و آمریکا در ایران و منطقه انجام می‌داند قابل حد و حصر نبود.

وی با تاکید بر اینکه ما برای مقاومت هزینه می‌پردازیم اما هزینه تسلیم شدن دهها برابر بیش از ایستادگی و مقاومت است، خاطرنشان کرد: اگر در طول تاریخی چند صدساله گذشته مقاومت می‌کردیم آیا بسیاری از مناطقی که از ایران جدا شده را از دست می‌دادیم، نیمی از ایران در جنگ‌هایی که ما مقاومت نکردیم از دست رفت و اینبار آمده بودند چندین استان دیگر ما را جدا کنند اما به شدت ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه مقاومت رمز نجات و پیروزی ماست و فرصت و میدان دادن به دشمن سرآغاز خرابی‌ها و ویرانگری‌های فراوان است، اضافه کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب پرچمدار ایستادگی و مقاومت است، فلسفه‌ای تاریخی دارد و مساله‌ای شخصی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام ادامه داد: در ۳۰۰ سالی که ما مقاومت نکردیم ایران ما کوچک شد و زمانی که مقاوم ایستادیم دوباره روند اقتدار و حیات این سرزمین و کشور قوت یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مکتب قاسم سلیمانی مکتب احیا، سربلندی، ایستادگی و ارزش‌های الهی و انسانی است، خاطرنشان کرد: این مکتب نباید در حوزه نظامی و امنیتی محدود بماند، چون یک تفکر است و باید به عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وارد شود.

وی بیان داشت: چرا ارزش‌های دهه اول انقلاب در حال کمرنگ شدن در جامعه است؛ کشور و ملتی که خودش قاسم سلیمانی‌هایی را ساخته و بنیانگذار مقاومت است نباید در خود فروپاشی، عقب‌نشینی و فاصله‌گیری از ارزش‌ها را داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ایران و ملت ما مهد و گهواره این قهرمانان، اندیشه ها و آرمان‌های بزرگ بوه و همچنان هم هست و خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای اطراف ایران اظهار داشت: اسرائیل تصور کردند حال که حاج قاسم سلیمانی شهید شده می‌توانند در امارات، بحرین و قفقاز پایگاه بزند و لشکرکشی کند، اما نمی‌دانند این راه با اقتدار و پرحجم ادامه می‌یابد و نمی‌توانیم این مسیر را نیمه رها کنیم که در این صورت گذشته را که از دست می‌دهیم، آینده را هم از دست خواهیم داد.

وی بیان داشت: راه و مکتب شهید سلیمانی نه تنها در مساله امنیت و دفاع بلکه در همه امور جامعه و زندگی ما می‌تواند و باید نمود داشته باشد در این صورت دوباره ارزش‌ها، برادری، وحدت، انسجام ملی بیش از گذشته دیده می‌شود.

وی در ادامه تفکر و تعقل را دو روی سکه مکتب قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: این شهید گرانقدر از عملیات فتح المبین در زمستان سال ۱۳۶۰ که فرمانده تیپ ۴۱ ثارالله شد تا پایان جنگ در ده‌ها عملیات با وجود اینکه چندین بار مجروح شد، مقاوم و خستگی‌ناپذیر در خط مقدم حضور داشت و ایفای نقش کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه سردار سلیمانی و بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس در دوران جنگ نسبت به اسرای عراقی با مهر و محبت برخورد می‌کردند و همین امر موجب شد موضوع تشکیل سپاهی از مجاهدین عراقی را مطرح شود که با اعلام موضوع در اردوگاه‌هایی که اسرای عراقی حضور داشتند، حدود پنج هزار نفر داوطلب حضور در این سپاه و جنگ با صدام شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از عجایب تاریخ است که حتی یک نفر از اسرای آزاده‌ای که به جبهه ما پیوست به عراق فرار نکرد، اضافه کرد: جنگ ما جنگ عقیده، دفاع و امنیت براساس انسانیت و مردم دوستی بود.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌های لشکر قدس گیلان تصریح کرد: سال دوم دفاع مقدس، جنگ را مردمی کردیم و به همه استان‌ها تیپ و لشکر دادیم و در استان‌های شمالی چون گیلان، مازندران و گلستان لشکر ۲۵ کربلا را شکل گرفت اما پس از یک سال به خواست و پیشنهاد مرحوم آیت الله احسانبحش نماینده اسبق ولی فقیه در گیلان مبنی بر اینکه گیلانی‌ها می‌توانند یک لشکر مهیا کنند، لشکر قدس برای مردم و رزمندگان گیلان شکل گرفت و افتخارات، شخصیت‌های بزرگ و فرماندهان قابلی از دل این لشکر و مردمان برخاست.

وی بیان داشت: بنابراین دفاع مقدس ما متفاوت با جنگ‌های دیگر و ماهیتش مقاومت و دفاع بود به همین دلیل به هیچ کشوری حمله نکردیم ضمن اینکه شیوه و روش هم متفاوت بود و توسط مردم اداره شد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی در این سالها در کنار مردم عراق در برابر آمریکا ایستاد، اظهار داشت: قاسم سلیمانی با ایجاد جیش الوطنی سوری یعنی مردم سوریه در برابر داعش و با مردم لبنان در برابر اسرائیل ایستاد، لذا مقاومت و دفاع ما برای مردم و با دست آنان انجام می‌شود، این یک فرمول و ویژگی این شهید گرانقدر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار