معاونت آموزش ابتدایی البرز خبر داد:

طرح خوانا در مدارس البرز افتتاح شد

کرج (پانا)- کارگاه آموزشی طرح مدرسه خوانا در مدارس منتخب آموزش ابتدایی استان البرز با صحبت های قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح خوانا در مدارس البرز افتتاح شد

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ، کارگاه آموزشی طرح مدرسه خوانا در مدارس منتخب آموزش ابتدایی استان البرز با صحبت های قاسمی مدیر کل استان آغاز شد.

وی طرح خوانا را که از بسته های تحولی سند تحول بنیادین است، شامل مهارت های چهارگانه زبانی دانست که با مهارت های زندگی تلفیق می شود تا دانش آموزان و معلمان شیوه درست تعامل و گفتگو با دیگران را به دست آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز مهارت های چهارگانه زبانی خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و سه مهارت زندگی شامل مسئولیت پذیری، ابراز وجود و ادب را ترکیبی دانستند که دانش آموزانی با اعتماد به نفس و اثرگذار به جامعه تحویل خواهد داد.

او ضمن بیان اهمیت این طرح، اجرای خلاقانه توسط معلمان در کلاس درس و در ارتباط با دانش آموزان را موجب گسترش فرهنگ گفت وگو در مدرسه به عنوان کانون تحول نهادینه دانست.

پیش از آن جاوید نسب معاون آموزش ابتدایی استان، گزارشی از اجرای طرح ارائه کرد که این طرح در استان البرز به صورت آزمایشی در ۵۲ مدرسه منتخب با ۷۰۰ نفر معلم و مدیر و جامعه هدف ۲۵ هزار دانش آموز اجرا خواهد شد.

9 نفر از معلمان برگزیده استان نیز، زیر نظر مدرسان کشوری آموزش دیده بودند. با برنامه ریزی معاونت در 3 کلاس به تدریس این مهارت ها برای معلمان و مدارس مجری طرح می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار