رسمی؛ سیستم برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد

AFC از لوگو جدید لیگ قهرمانان آسیا رونمایی کرد + ویدئو

تهران (پانا) - کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی از تغییر فرمت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از سال 2021 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رسمی؛ سیستم برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا که در تصمیم‌های عجیب و غیر حرفه‌ای تخصص دارد، اینبار لیگ قهرمانان آسیا را دستخوش تغییر کرد و به صورت رسمی با رونمایی از لوگو جدید این رقابت‌ها، اعلام کرد که مسابقات از فصل جدید به جای 32 تیم با حضور 40 تیم برگزار خواهد تا قاره آسیا اولین قاره جهان شود که مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان در آن با این تعداد بالای تیم‌ها برگزار خواهد شد.

البته هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره برگزاری مسابقات با حضور 40 تیم توضیح دقیقی نداده و تنها اعلام کرده است که 40 تیم در این دوره مسابقات در مرحله گروهی حاضر خواهند شد اما براساس پیش‌بینی‌ها دو تئوری برای مرحله گروهی دور از انتظار نخواهد بود. تئوری اول که نزدیک به واقعیت خواهد بود بر این اساس که در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تعداد گروه‌ها همان 8 گروه باقی خواهد ماند اما به تعداد تیم‌های حاضر در هر گروه از 4 تیم به 5 تیم افزایش خواهد یافت.

اما در تئوری دوم برای برگزاری مسابقات با 40 تیم، تعداد گروه‌ها از 8 گروه به 10 گروه افزایش پیدا خواهد کرد و 4 تیم دیگر از هر منطقه شرق و غرب شانس حضور در این مسابقات را خواهند داشت. همچنین مسابقات پس از پایان مرحله گروهی، در مرحله حذفی به جای مرحله یک هشتم نهایی، از مرحله یک شانزدهم نهایی پیگیری خواهد شد و تنها 8 تیم آسیایی از مرحله گروهی حذف خواهند شد و سایر تیم‌ها شانس حضور در مرحله حذفی را هم خواهند داشت.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا لوگو رسمی این رقابت‌ها را هم تغییر داد و با انتشار ویدئو در سایت رسمی خود از این لوگو رونمایی کرد، ویدئویی که در آن تصویر حلقه اتحاد تیمی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2020 هم قرار داده شده است.

براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، کشورهای لبنان، سوریه و کره شمالی شرایط حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند اما به علت شرایط خاص از حضور در این رقابت‌ها محروم هستند.

بدین ترتیب سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا 2021 به صورت زیر است:

منطقه غرب

قطر ( 3 مستقیم، یک پلی‌آف)

عربستان ( 3 مستقیم، یک پلی‌آف)

ایران ( 2 مستقیم، 2 پلی‌آف)

امارات ( 2 مستقیم، 2 پلی‌آف)

عراق ( یک مستقیم، یک پلی‌آف، یک مقدماتی)

ازبکستان ( یک مستقیم، یک مقدماتی)

اردن ( یک مستقیم)

هند ( یک مستقیم)

تاجیکستان ( یک مستقیم)

ترکمنستان ( یک مستقیم)

منطقه شرق

چین ( 3 مستقیم، یک پلی‌آف)

ژاپن ( 3 مستقیم، یک پلی‌آف)

کره جنوبی ( 2 مستقیم، 2 پلی‌آف)

تایلند ( 2 مستقیم، 2 پلی‌آف)

استرالیا ( یک مستقیم، 2 مقدماتی)

فیلیپین ( یک مستقیم، یک مقدماتی)

ویتنام ( یک مستقیم)

مالزی ( یک مستقیم)

سنگاپور ( یک مستقیم)

هنگ کنگ ( یک مستقیم)

میانمار ( یک مقدماتی)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار