فوتسال جام ملت‌های آسیا به یک قدمی لغو رسید

ایران به جام جهانی می‌رسد؟

تهران (پانا)- کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مهمترین رقابت ملی فوتسال در قاره کهن را برگزار نکند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
فوتسال جام ملت‌های آسیا به یک قدمی لغو رسید

ادامه روند شیوع کرونا ویروس در سطح جهان، همچنان برنامه‌های ورزشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یک به یک مسابقات بین‌المللی در حال لغو شدن است و حالا نوبت به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده که یکی دیگر از مسابقات مهم درون قاره‌ای را لغو کند.

مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی جام جهانی 2021 لیتوانی را هم دارد، ابتدا قرار بود اسفند 98 به میزبانی ترکمنستان برگزار شود اما شیوع کرونا باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی فوری اعلام کند این رقابت‌ها لغو و به تابستان 2020 منتقل شده اما شرایط برگزاری در تابستان هم فراهم نشد تا در نهایت تصمیم گرفته شود این مسابقات برای اولین بار در تاریخ به میزبانی کویت و در سال 2021 برگزار شود.

اما براساس آخرین اخبار از کنفدراسیون فوتبال آسیا، ادامه روند شیوع کرونا ویروس در سطح قاره کهن باعث شده تا AFC اینبار به تعویق رقابت‌ها فکر نکند و به صورت جدی بدنبال لغو کامل رقابت‌های دوره شانزدهم فوتسال جام ملت‌های آسیا باشد و طی روزهای آینده این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها اعلام خواهد شد. البته پیش از این AFC مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را هم که قرار بود طی ماه‌های آینده برگزار شود، به صورت کامل لغو کرده بود.

بدین ترتیب اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا دستور به لغو این رقابت‌ها بدهد، مهمترین سوالی که پیش می‌آید تکلیف پنج نماینده قاره آسیا در جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی خواهد بود. موضوعی که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد درباره آن به رنکنیگ جهانی مراجعه کند.

براساس تصمیم که تا روزهای آینده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شود، تیم‌های اول تا پنجم قاره آسیا راهی جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی خواهند شد. بدین ترتیب تیم‌های ملی فوتسال ایران، ژاپن، تایلند، ازبکستان و استرالیا نماینده‌های قاره کهن در جام جهانی خواهند بود و این تیم‌های ملی فوتسال لبنان و عراق هستند که به عنوان یکی از تیم‌های خوب قاره آسیا به علت افت رنکنیگ نمی‌توانند به جام جهانی بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار