دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور مطرح کرد؛

هواپیماها باید از 100 درصد ظرفیت مسافرگیری خود استفاده کنند

تهران (پانا) - دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات شورایعالی هواپیمایی از سوی ایرلاین‌ها، اظهار کرد که با وجود تمام مشکلات، تاکنون نرخ بلیت افزایش پیدا نکرده است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
هواپیماها باید  از 100 درصد ظرفیت مسافرگیری خود استفاده کنند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور خواستار لغو دستورالعمل ستاد ملی کرونا در استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیماهای داخلی شد و اظهار کرد: تاکنون شرکت‌های هواپیمایی به خاطر بیماری کرونا و متعاقب آن کاهش پروازها، خسارت‌ بسیار زیادی متحمل شدند.

وی افزود: ایرلاین‌های کشور با وجود تمامی خسارت‌ها تا امروز سعی کردند که نسبت به مسئولیت اجتماعی خودشان در جابه‌جایی مسافران به درستی عمل کنند و به‌رغم تحریم‌ها و مشکلات ارزی، همه پروازها را برقرار نگه دارند.

اسعدی‌سامانی گفت: دستورالعمل ستاد ملی کرونا باعث شد تا شرکت‌های هواپیمایی که پیش از این دچار خسارت ناشی از کرونا بودند، دچار زیان مضاعف شوند.

دبیر ایرلاین‌های کشور خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، با مقایسه آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته، حدود ۴۹ درصد کاهش مسافر داشته‌اند که به این ترتیب مشخص می‌شود، ظرفیت پذیرش مسافر در کشور به نصف کاهش داشته است.

وی گفت: تاکنون هزینه‌های ثابت ایرلاین‌ها، از جمله نیروی انسانی تعدیل نشده است و به رغم اینکه کاری برای آن‌ها وجود نداشته اما شرکت‌ها سعی داشته‌اند که نیروهای‌شان را ثابت نگه دارند و نیرویی اخراج نکنند.

اسعدی سامانی تاکید کرد: اکنون ادامه دستورالعمل مبنی پذیرش حداکثری ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها مشکلات فراوانی برای این ایرلاین‌ها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیما در هیچ کجای دنیا اعمال نشده است و شرکت‌هایی هم که حساسیت ویژه‌ای نسبت به کرونا داشته‌اند، هیچکدام این محدودیت را اعمال نکرده‌اند.

دبیر ایرلاین‌های کشور افزود: ضمن اینکه مسافران قبل از سوار شدن در هواپیما؛ در تاکسی یا مترو یا اتوبوس کنار هم می‌نشینند و قبل از ورود به فرودگاه و حتی بعد از آن نیز تب‌سنجی می شوند و همچنین در زمان پرواز هم، هواپیما از سیستم عالی تهویه استفاده می‌کند؛ بنابراین احتمال ابتلا به کرونا در هواپیما بسیار پایین است.

اسعدی سامانی گفت: امیدواریم که ستاد ملی کرونا نسبت به لغو دستور العمل استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما هر چه زودتر عمل کند.

وی گفت: با وجود همه مشکلات، تاکنون شرکت‌های هواپیمایی به تمامی مصوبه شورای عالی هواپیمایی به طور ۱۰۰ درصد عمل کردند، به طوری‌که به‌رغم تمامی مشکلات، بلیت هواپیما به هیچ عنوان افزایش پیدا نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار