ابوالقاسم طالبی: با تمام وجود به کجا چنین شتابان را ساختم

تهران (پانا) - ابوالقاسم طالبی می گوید، سریال «به کجا چنین شتابان» یک مجموعه سمبلیک است و هر یک از شخصیت ها و هر یک از لوکیشن ها نشانه هایی است برای نشان دادن یک اتفاق در این جهان.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ابوالقاسم طالبی: با تمام وجود به کجا چنین شتابان را ساختم

به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، ابوالقاسم طالبی کارگردانی است که همیشه فیلم‌ها و سریال‌های خاصی را ساخته است که می توان به «یتیم خانه ایران» ، «قلاده‌های طلا»، «دست‌های خالی» و ....اشاره کرد.
یکی دیگر از آثار موفق وی سریال «به کجا چنین شتابان» است که تقابل خیر و شر، خوبی و بدی را به خوبی نشان داده است. این سریال این شب ها از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است.
طالبی درباره دغدغه ای که منشا تولید «به کجا چنین شتابان» شد، توضیح داد: واقعیت این است که همیشه دغدغه این را داشتم که فیلم یا سریالی بسازم که بتوانم همه این مسائل را که در «به کجا چنین شتابان» مطرح شده است، مطرح کنم. وقتی فیلمنامه این سریال را خواندم تلاش کردم آن را بازنویسی کنم و آن چیزی شد که دلم خواست و با تمام وجود شروع به ساخت آن کردم.
وی درباره فضای داستان گفت: شاید برخی ها این ایراد را به سریال «به کجا چنین شتابان» بگیرند که فضای سریال کمی دور از واقعیت های موجود در جامعه است؛ اما باید بگویم که این سریال یک سریال سمبلیک است و هر یک از شخصیت ها و هر یک از لوکیشن ها نشانه هایی است برای نشان دادن یک اتفاق در این جهان. مثلا من در فصل تعقیب و گریز سریال، نعش‌کشی را گذاشته بودم و قصد القای ذهنیتی را داشتم که این عده‌، کرکس‌وار به دنبال یک لاشه دنیوی بودند. این نعش‌کش می‌رفت و این آدم‌ها هم به دنبالش. برخی درهمان نعش‌کش می‌میرند، برخی نعش کش را عوض می‌کنند اما چون ماهیت فکری‌شان همان است، در راه دنیا هلاک می‌شوند... البته هرکدام در مقطعی احساس می‌کنند که چه اشتباهی کرده‌اند و چرا زندگی خود را پای آن تباه کرده‌اند؛ اما وقتی این حقیت را درمی‌یابند که زمان گذشته و در واقع دیر متوجه این اشتباه می‌شوند. به همین خاطر آثار سمبلیک کمی غیر واقعی تر از آثار رئال هستند. البته این را هم بگویم که به کجا چنین شتابان از دریچه نگاه من است. شاید اگر کسی دیگر این سریال را می ساخت، فضا متقاوت تر می شد زیرا نگاهش به دنیا متفاوت از من می بود
شخصیت های «به کجا چنین شتابان» موضوع بخش دیگری از این گفت و گو بود که طالبی آن را تشریح کرد:یونس که شخصیت اصلی سریال است نماد یک پسر جاه طلب است که حاضر است برای رسیدن به آرزوهای خودش دست به هر کاری بزند. هر چند این پسر دائم خیر و شر را با خودش مرور می کند و در حال چالش با خود است؛ اما نهایتا در برابر شر سر تسلیم فرود می آورد و زمانی می فهمد اشتباه کرده که خیلی دیر است. در کل شخصیت های سریال «به کجا چنین شتابان» شخصیت های خاکستری هستند؛ مثلا بدمن قصه مثل فریدون، در عین عشق ورزیدن به همسر و فرزندانش، با سرسختی بسیاری با دشمنانش برخورد می‌کند. حتی عزیز را هم که سمبل خوبی بود، تک بعدی نشان ندادیم و او با این که می‌دانست یونس اشتباه می‌کند، مریم را ترغیب می‌کرد تا با یونس ازدواج کند.
طالبی که سریال «طلاق» را در حال تولید دارد درباره موضوع آن اظهار کرد: «طلاق» درباره فساد اقتصادی است که ترجیح می دهم بیشتر از این درباره سریال توضیح ندهم؛ اما مخاطبان مطمن باشند که سریال بسیار خوبی است.
سریال «به کجا چنین شتابان» هر شب ساعت 22:00 روی آنتن آی فیلم است و تکرار آن در ساعت های 6:00 و 13:00 روز بعد نمایش داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار