واکنش هیات حل اختلاف به انتشار لیست بازداشت شدگان اعضای شوراهای استان تهران

تهران (پانا) - نماینده هیات حل اختلاف استان تهران نسبت به انتشار لیستی مبنی بر تعداد بازداشت شدگان اعضای شوراهای شهرهای استان تهران و شهرداران این شهرها در فضای مجاری و شبکه‌های اجتماعی، واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش هیات حل اختلاف به انتشار لیست بازداشت شدگان اعضای شوراهای استان تهران

موسی رضازاده، نماینده هیات حل اختلاف استان تهران نسبت به انتشار لیستی مبنی بر تعداد بازداشت شدگان اعضای شوراهای شهرهای استان تهران و شهرداران این شهرها در فضای مجاری و شبکه‌های اجتماعی، واکنش نشان داد و گفت: در دوره پنجم گمانه‌زنی هایی درباره بازداشت شهردار، کارمندان و اعضای شوراهای استان و شهر تهران با هدف تخریب فعالیت مدیریت شهری این دوره مطرح شد.

وی افزود: متاسفانه در روزهای گذشته لیستی تحت عنوان «تعداد شهرداران، کارمندان شهرداری و اعضای شورای شهر دستگیر شده در شهرهای استان تهران» منتشر شد که پایه منطقی ندارد و تعداد افراد مطرح شده در این لیست با آمار اعلام شده متفاوت است.

نماینده هیات حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه مشکل برخی افرادی که در لیست به عنوان بازداشت شده عنوان شده‌اند، با احضار به دادگاه رفع شد، گفت: برخی از این افراد در دادگاه تبرئه شدند و علت بازداشت برخی دیگر هم به دلایل مختلفی همچون مساله بدهی یا مهریه بود که ارتباطی با جایگاه شغلی آن‌ها ندارد. البته بخشی از این دستگیری ها هم مربوط به تخلفات اعضا در ادوار گذشته است و در حال حاضر دستگاه قضایی به آن رسیدگی می‌کند.

رضازاده با تاکید براینکه هدف از انتشار این لیست در آستانه ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا تخریب جایگاه شورا و تشویش افکار عمومی بوده است، اظهار کرد: علت دستگیری شهردار تهران، عضو شورای شهر شریف آباد و دو کارمند شهرداری نسیم شهر مسائل غیرشغلی بود که هر فردی در هر سمت و جایگاهی می‌تواند به این مشکل دچار شود.

وی افزود: همچنین در این لیست عنوان شده که چهار شهردار در شهریار بازداشت شده‌اند که بر اساس استعلامی که گرفته شد فقط یک شهردار بازداشت شده است. برخی از اعضای شورای شهر رباط کریم و پرند تبرئه شدند و فقط یک یا دو نفر از آن‌ها محکوم شدند، از این رو آمار منتشر شده در لیست خلاف واقعیت است.

رضازاده خاطرنشان کرد: در گلستان هم فرد بازداشت شده قرار بود به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شود که همان روز اول بازداشت شد و حتی یک روز هم در سمت خود نبود؛ در این لیست نام اسلام شهر با سه بازداشتی در شورای شهر و کارمندان آمده که هیچ بازداشتی به ثبت نرسیده است و تعداد بازداشت شدگان کارمندان شهرداری پاکدشت کمتر از آن رقمی است که در لیست مطرح کرده‌اند.

نماینده هیات حل اختلاف استان تهران تصریح کرد: حال این برداشت می‌شود که این لیست و جریان‌سازی‌ها با هدف تخریب این دوره از مدیریت شهری منتشر شده است، این در حالی است که در وضعیت کنونی باید با همکاری یکدیگر روندی را ایجاد کنیم که در انتخابات پیش رو تمامی مردم حضور یابند و انتخابات سال 1400 تبلوردهنده خواست همه شهروندان و هموطنان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار