نایب رییس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش‌آموزی عنوان کرد:

لزوم ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان

دماوند(پانا)- نایب رییس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش‌آموزی گفت ما در کمیسیون ورزش و سلامت تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مولفه ورزش را همزمان با مولفه تحصیل و تهذیب در دانش‌آموزانمان تقویت کنیم.

کد مطلب: ۱۱۵۲۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان

نایب رییس کمیسیون ورزش و سلامت در مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی در گفتگو با پانا در معرفی خود گفت: احسان دماوندی، نایب رئیس کمیسیون ورزش و سلامت و نایب رئیس قطب یک و نماینده شهرستان‌های استان تهران در مجلس دانش‌آموزی از پایه دهم در دبیرستان فنی دکتر حسابی از شهرستان شهید پرور دماوند هستم.

او در باره چگونگی ورود به مجلس دانش آموزی گفت: در تابستانی که گذشت انتخابات مجلس دانش‌آموزی کشور برگزار شد و من در این انتخابات کاندید شدم و به لطف خدا توانستم به عنوان نایب رئیس مجلس دانش‌آموزی استان به مجلس کشوری راه پیدا کنم. هر دوره این مجلس ۲ سال هست که امسال به دلیل بیماری کرونا مجلس دهم دیرتر شروع به کار کرد. در این مجلس ۱۵۰ نماینده دانش‌آموز به تفکیک ۷۵ دانش‌آموز پسر و ۷۵ دانش‌آموز دختر حضور دارد که این تعداد به نسبت جمعیت و سهمیه هر استان تعیین می‌شود.
دماوندی درباره کمیسیون‌های مختلف و چگونگی انتخاب اعضا بیان کرد: در مجلس دانش‌آموزی کشور پنج کمیسیون و پنج قطب وجود دارد که به قید قرعه هر قطب به یک کمیسیون تعلق می‌گیرد. مجموع استان‌های شهر تهران، شهرستان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، گیلان ، مرکزی در مجلس دانش‌آموزی در قطب یک قرار دارند. برای تعیین اعضای هیئت رئیسه هر کمیسیون نیز انتخاباتی برگزار می‌شود.

مجلس دانش‌آموزی یک نهاد صنفی مشورتی است و نهاد اجرایی نیست
او درباره اهداف کمیسیون ورزش و سلامت در مجلس بیان کرد: ما در کمیسیون ورزش و سلامت که یکی از کمیسیون‌های پنج‌گانه مجلس دانش‌آموزی است تلاش می‌کنیم اهداف و برنامه‌هایی را در جهت ارتقای سطح کیفی سلامت جسمانی و سلامت روانی در دانش‌آموزان تبیین و تدوین کنیم و پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش آن‌ها را در کشور به مرحله اجرا برسانیم، لذا مجلس دانش‌آموزی یک نهاد صنفی مشورتی است و نهاد اجرایی نیست.

دماوندی وظیفه خود را به عنوان نماینده دانش‌آموزان شهرستانهای تهران در این مجلس این‌گونه بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری درباره وظایف اصلی دانش‌آموزان یعنی تحصیل، تهذیب و ورزش ، ما نیز در کمیسیون ورزش و سلامت تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مولفه ورزش را همزمان با مولفه تحصیل و تهذیب در دانش آموزانمان تقویت کنیم تا در نهایت نظام تربیتی و آموزشی جمهوری اسلامی دانش‌آموزانی قوی در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف پرورش دهد.

او در آخر ریشه‌کن شدن هر چه زودتر بیماری کرونا و حضور پررنگ‌تر دانش‌آموزان در تمامی عرصه های آموزشی و پرورشی را از خداوند خواستار شد.

خبرنگار دانش آموز : خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار