اولین نشست دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان گیلان برگزار شد

رشت (پانا) - اولین نشست مجلس دانش آموزی استان گیلان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر سازمان دانش آموزی استان و اعضای ستاد انتخاباتی دهمین دوره مجلس استان در بستر شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان گیلان برگزار شد

اولین نشست دهمین دوره مجلس دانش آموزی گیلان در راستای بسته تحولی سازمان دانش آموزی با تحقق شعار سال «هر دانش آموز حداقل یک نقش اجتماعی» و به منظور تقویت تربیت مقام ساحتی دانش آموزان، ارتقاء هویت ایرانی، زمینه سازی برای نقش پذیری اجتماعی و مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت های جمعی و گروهی برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید، بیان کرد: مجلس دانش آموزی اقدامی ماندگار و موثر با هدف کمک به تربیت، افزایش مسئولیت پذیری و همکاری دانش آموزان برای جامعه ای کارآمدتر است.

رحمتی ادامه داد: مجلس دانش آموزی بعد از یکسری فرایند انتخاباتی شکل می گیرد. به طوریکه آموزش فعالیت های گروهی در دوران دانش آموزی طی می شود و اعتماد به نفس بنای اصلی آن است و باعث می شود بهره وری بیشتر در افراد بوجود آید.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های آموزشی در برخی نقاط دچار مشکل هستند و در شرایط فعلی، مجال یک آموزش دلخواه برای دانش آموزان را سلب می کند، ولی ما مسئولین تمام تلاش خود را برای آموزشی بهتر در فضای مجازی داریم و از شما دانش آموزان و خصوصاً نمایندگان دانش آموزی انتظار می رود که همکاری لازم جهت فراگیری داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد شما به عنوان نمایندگان دانش آموزان استان به همراه سایرین در شناخت مشکلات فعال باشید و با پیشنهادات کاربردی در حل مشکلات مشارکت نمایید.

وی گفت: تربیت اجتماعی در آموزش و پرورش بر مبنای ایجاد زمینه رشد، آگاهی، مسئولیت پذیری، مشارکت جویی، مشارکت‌پذیری است به گونه ای که دانش آموز بتواند و بداند در برخورد با همنوع خود چطور تعامل داشته باشد و چگونه با حقایق برخورد کند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان گیلان در این جلسه گزارشی از مجلس دانش آموزی، شیوه نامه و اساسنامه مجلس را تشریح کرد و گفت: امسال مجلس دانش آموزی استان طبق بسته تحولی دارای ۱۰۰ عضو از کل استان است که از بین آنها امیر محمد مهر جو از ناحیه ۲ رشت، محسن شریفی از ماسال، آنیتا فیروز از آستارا و بهاره حسن زاده از املش جزء نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش آموزی انتخاب شدند.

قربانزاده گفت: در کل این مجلس با ۵۰ نماینده دختر و ۵۰ نماینده پسر در ۵ کمیسیون: اخلاقی و تربیتی، فرهنگی - هنری و اجتماعی، علمی و آموزشی، ورزش و سلامت و ارتباطات و فناوری فعالیت خواهد کرد.

در پایان جلسه اعتبارنامه نمایندگان حاضر اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار