توانایی فنی دانش‌بنیان‌ ها در فناوری‌های جدید مبارزه با آفات

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفظ نباتات کشور می‌گوید به دنبال تولید آفت‌کش‌ها در کشور خودمان هستیم اولین درخواست ما این است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها وارد کار شوند و حاضر هستیم هرگونه همکاری که مورد نیاز است، هم ستاد سازمان حفظ نباتات و هم همکاران ما در مجموعه سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها همکاری خواهند داشت و این یکی از مواردی است که همیشه وزیر جهاد کشاورزی، بر استفاده از دانش جدید و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
توانایی فنی دانش‌بنیان‌ ها در فناوری‌های  جدید مبارزه با آفات

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی افزود: ما به دنبال تکنولوژی و روش‌های جدید مبارزه با آفات هستیم و قطعاً استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

وی در رابطه با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در بخش گیاه‌پزشکی گفت: ما همیشه از هر سرمایه‌گذاری که در حوزه وظایف سازمان حفظ نباتات سرمایه‌گذاری کند، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کرده‌ایم.

چنگلوایی ادامه داد: به جای واردات سم آماده مصرف یا ماده تکنیکال که باعث خروج ارز از کشور و ایجاد اشتغال در کشور مبدأ می‌شود، به دنبال تولید آفت‌کش‌ها در کشور خودمان هستیم، بنابراین اولین درخواست ما این است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها وارد کار شوند و حاضر هستیم هرگونه همکاری که مورد نیاز است، هم ستاد سازمان حفظ نباتات و هم همکاران ما در مجموعه سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها همکاری خواهند داشت و این یکی از مواردی است که همیشه وزیر جهاد کشاورزی، بر استفاده از دانش جدید و شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید دارد.

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای را در همین ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم و امیدواریم شرکت‌هایی که به نوعی توانایی فنی در این زمینه دارند، به بحث حفظ نباتات و تولید سموم مورد نیاز بخش کشاورزی ورود کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: ما به دنبال تکنولوژی و روش‌های جدید مبارزه با آفات هستیم، قطعاً استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار