هوای تهران همچنان آلوده است

تهران (پانا) - بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ دی ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد این در حالیست که میانگین کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ناسالم برای همه بود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران همچنان آلوده است

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که وارونگی جوی همراه با انباشت آلاینده‌ها تا صبح امروز (۱۴ دی ماه) باعث شده است هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

طی روز عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. هرچند با کاهش پایداری جوی در ساعات پایانی امشب (۱۴ دی ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

صبح فردا (۱۵ دی ماه) با افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

ناپایداری جوی همراه با رشد ابر و گاهی وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. با حاکمیت مجدد پایداری جو و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۱۵ دی ماه) بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۵۸ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۴۶ است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار