وضعیت "ریتالین" در بازار دارویی کشور

تهران (پانا) - به دنبال درباره اظهاراتی مبنی بر کمبود قرص ریتالین در بازار، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه این دارو برندهای مختلف داخلی به وفور یافت می‌شود و سهمیه کمی نیز برای واردات در نظر می‌گیریم، فروش این دارو نیز منوط به ثبت در سامانه تیتک خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت "ریتالین" در بازار دارویی کشور

به‌گزارش ایسنا،‌ حیدر محمدی درباره اظهاراتی مبنی بر کمبود قرص ریتالین، گفت: قرص متیل‌فنیدات در بازار مشکلی ندارد و به وفور یافت می شود. البته برخی اصرار دارند که برند خارجی ریتالین را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه متیل‌فنیدات که به نام برند ریتالین شناخته می‌شود، مشابه تولید داخلی دارد، افزود: باید توجه کرد که برند ریتالین قیمت بالاتری دارد و در عین حال طبق قانون، تعرفه گمرکی هم به آن تعلق می‌گیرد. بر همین اساس از آنجایی که تولید داخلی این دارو در کشور موجود است، میزان کمی از بازار را به نوع برند آن تخصیص می ‌دهیم. باید توجه کرد که نمی‌توان تمام سهم بازار را به واردات اختصاص داد؛ چراکه در این صورت مشخصا اقدامی غیرقانونی صورت گرفته است.

محمدی تاکید کرد: در حوزه داروهایی که مشابه تولید داخلی آن‌ها در کشور وجود دارد، ملزم هستیم که بیشترین سهم را به تولیدکننده داخل اختصاص دهیم. بر این اساس در حوزه داروی متیل‌فنیدات برندهای مختلف داخلی به وفور یافت می‌شود. در عین حال سهمیه کمی نیز برای واردات در نظر می‌گیریم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه برخی پزشکان اصرار به مصرف داروی برند ریتالین دارند. البته نوع برند آن هم در داروخانه های دولتی وجود دارد و به زودی فروش این دارو نیز منوط به ثبت در سامانه تیتک خواهد شد مانند سازو کار موفقی که برای کنترل انسولین قلمی صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار