16هزار و 952 خانوار در حاشیه شهر زاهدان زندگی ‌می‌کنند

زاهدان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌ و بلوچستان اعلام کرد ۱۶ هزار و ۹۵۲ خانوار در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی زاهدان شناسایی شدند که از این تعداد بیش‌از پنج هزارو ۶۱۰ خانوار تکمیل پرونده کردند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
16هزار و 952 خانوار در حاشیه شهر زاهدان زندگی ‌می‌کنند

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، خلیل منبتی اظهار کرد: سال گذشته در راستای طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی از طریق پیگیری عکس‌های هوایی، نقشه‌های لازم تهیه و پلاک به پلاک بررسی انجام شد.

وی افزود: ۳۰هزار و ۵۰۰ پلاک از طریق عکس هوایی شناسایی شد که از این تعداد حدود۱۲ هزار واحد همکاری و اطلاعات لازم را دادند و ۱۸تا ۱۹ هزار واحد اطلاعات کافی را در اختیار قرار ندادند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: از ۱۲ هزار خانه‌ای که شناسایی شدند نزدیک به ۱۶ تا ۱۷ هزار خانوار تشخیص داده شد زیرا در بعضی از آنها ۲ خانوار سکونت داشته که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی دقیق را مشخص می‌کند.

منبتی با اشاره به چند دسته بودن افرادی که در حاشیه حضور دارند اظهار کرد: نخست افرادی که واقعا دچار مشکل و مستضعف هستند و به هر دلیلی نتوانستند در شهر بمانند، دوم افرادی مانند بزهکاران که از موضوع شلوغی‌ها و نابسامانی‌های حاشیه شهر سو استفاده می‌کنند و گروه سوم کسانی که به دنبال تصرف زمین هستند.

وی افزود: از طریق عکس‌های هوایی کاملا به ساعت و به لحظه نشان داده می‌شود که چه تغییراتی اتفاق افتاده و در چه سال‌هایی این منطقه زمین بایر بوده و اکنون ساخته شده و براساس این مهم یکسری دستورالعمل‌هایی برای کسانی که زمین تصرف می‌کنند مشخص شده است.

منبتی خاطرنشان کرد: این طرح در هفت محله زاهدان شامل منطقه سیمان، سه روستای حاجی‌آباد، خلیل‌آباد، داعی آباد، شیرآباد و قاسم آباد محله‌های هدف ما در فاز اول هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: طرح‌های مربوط به حاشیه‌نشینی نیاز به آورده و همت مردم هم دارد چرا که در حین کار موانعی از قبیل مشکلات سند رخ می‌دهد که باعث ایجاد تاخیر در کار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار