تزانزیت کالا از مرز میلک 25 درصد افزایش یافت

زاهدان (پانا) - معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت مجموع ترانزیت از پایانه مرزی میلک در سال‌جاری ۳۱۹ هزار و ۳۹۰ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۲۵۴ هزار و ۹۳۱ تن ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تزانزیت کالا از مرز میلک 25 درصد افزایش یافت

تیمور باقری اظهار کرد: افغانستان دریچه ارتباط با کشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از سیستان و بلوچستان سبب شده تا حجم قابل ملاحظه‌ای کالا از این مرز ترانزیت شود.

وی نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق و همچنین توسعه اقتصادی منطقه را از دیگر ویژگی‌های مهم پایانه مرزی میلک عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اینک به طور متوسط روزانه ۴۰۰ دستگاه کامیون در پایانه مرزی تردد می‌کنند که این امر نشان از اهمیت این مرز با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه است، گفت: این اداره‌کل به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌های پایانه مرزی میلک عملیات توسعه محوطه آن را از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار