رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر:

تعطیلی و پلمب واحدهای آلاینده هوا درسطح شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - با توجه به شرایط آلودگی هوا در فصل زمستان و وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، برخی از فعالیت‌ها ناگزیر باید از ادامه فعالیت خودداری و به حالت تعطیل درآیند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی و پلمب واحدهای آلاینده هوا درسطح شهرستان اسلامشهر

به گزارش اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر، الهه بیگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در این رابطه، اظهار کرد: با توجه به ضرورت همکاری واحدهای تولیدی با محیط زیست و مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا با افزایش گشت‌های روزانه و شبانه پایش محیط زیست در طی چند روز گذشته کارشناسان این اداره از ۴۶ واحد تولید بتن، شن و ماسه و واحدهای ریخته‌گری در سطح منطقه بازدید و ۳ واحد آلاینده هوا در سطح شهرستان اسلامشهر تعطیل و پلمب شدند و ضمن ارائه هشدارهای لازم با واحدهای متخلف به دلیل عدم توقف فعالیت برخورد قانونی را انجام دادند.
او خاطرنشان کرد: در طی مدت حضور کارشناسان محیط زیست در قالب گشت‌های پایش پنج مورد پسماندسوزی در ابتدای جاده احمدآباد مستوفی و شهرک صنعتی چهاردانگه مشاهده و اطفاء شده و پیگیری‌های لازم برای شناسایی عوامل ایجاد این پسماندسوزی‌ها به عمل آمده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و پرهیز از آلودگی هوا به ویژه در فصل زمستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوا در فصل زمستان و وضعیت پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، برخی از فعالیت‌ها ناگزیر باید از ادامه فعالیت خودداری و به حالت تعطیل درآیند.

او افزود: با توجه به اینکه مأموران اجرایی و کارشناسان محیط زیست به طور مستمر در حال گشت و پایش منطقه هستند، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت آلاینده ضمن برخورد قانونی با متخلفان به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی افراد متخلف تحت عنوان تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار