فردا؛ آئین تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

تهران (پانا)‌ - اولین جشنواره فرهنگی و هنری «علمدار» یادواره شهید قاسم سلیمانی با پشتیبانی و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری اداره آموزش و پرورش استان کرمان درحال برگزاری است که مراسم اختتامیه آن فردا 15 دی ماه خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ آئین تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

پیرو ابلاغ سیاست‌های و راهبردهای فرهنگی و تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی، جشنواره فرهنگی و هنری (علمدار) به ابتکار اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و حمایت معاونت پرورشی و فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان (به عنوان دبیرخانه جشنواره) ویژه همکاران فرهنگی (اداری وآموزشی) و دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی سراسر کشور برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری جشنواره

از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور، صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه و گرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش‌آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقه‌مند و تقدیر از آن‌ها، اشاره کرد.

رشته‌های جشنواره

رشته‌های جشنواره در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزی است: در بخش فرهنگیان شعر، داستان کوتاه، مقاله، بیان خاطره،خوشنویسی/ نقاشی خط و در بخش دانش‌آموزی در دوره اول و دوم ابتدایی: نقاشی، نامه‌ای به سردار سلیمانی، دکلمه خوانی و در دوره متوسطه دوره اول و دوم: نقاشی، خاطره نویسی و دل نوشته، نامه‌ای به سردار سلیمانی، داستان کوتاه / داستانک

محورها و موضوعات جشنواره

شهید سلیمانی: رفتار و سبک تربیتی و برخورد ملاطفت آمیز با کودکان و نوجوانان و یاران خویش

شهید سلیمانی: ساده زیستی، اخلاص درعمل، کارآمدی، مردم دوستی و خدمت به مردم

شهید سلیمانی: وفاداری به رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی

شهید سلیمانی و فرزندان شهدا

شهید سلیمانی و احترام به پدر ومادر

شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اتحاد ملی

شهید سلیمانی، شجاعت و مقاومت

شهید سلیمانی مدرسه و مکتب درس آموز

ابعاد جهانی وداع باشکوه و تاریخی با آن شهید سلیمانی در جهان (بزرگترین تشییع جنازه جهان)

نقش شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان فرماندهان ارشد و موفق مقابله باداعش و گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت برای مردم عراق و سوریه

راز محبوبیت شهید سلیمانی

نگاه شهید سلیمانی به حجاب و عفاف

آیین افتتاحیه و رونمایی از پوستر جشنواره به صورت ویدئو کنفرانس

به گزارش پانا، زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری علمدار به پایان رسیده است؛ استقبال دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور و همچنین مدارس ایرانی خارج از کشور از جشنواره علمدار (یادواره شهید آسمانی، حاج قاسم سلیمانی) بی نظیر و گسترده بود.

دبیرخانه کشوری جشنواره علمدار، واقع در معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، پایتخت مقاومت و زادگاه سردار دل‌ها، حاج قاسم عزیز، از شرکت گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان عزیز سراسر کشور در این رویداد فرهنگی و هنری تشکر کرد چراکه بیش از 110 هزار اثر در رشته‌ها و بخش‌های مختلف، به دبیرخانه کشوری جشنواره علمدار ارسال شده است.

آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار

مراسم اختتامیه و آئین تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار یادواره شهید آسمانی، سپهبد حاج قاسم سلیمانی فردا دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ مصادف با ایام شهادت حاج قاسم در دیار ایثار و مقاومت کرمان برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه به صورت زنده از کانال جشنواره و کانال‌های فرهنگی و پرورشی در شبکه شاد پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار