داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

تهران (پانا) - گروه‌های داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به کار خود پایان دادند و مراسم پایانی این جشنواره 23 دی ماه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کیومرث جهانگردی، دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، و سختی داوری‌ها گفت: خوش‌بختانه با سامانه الکترونیکی که به ‌این منظور طراحی شد، داوری‌ها با کمترین تماس حضوری داوران محترم جشنواره برگزار و تعداد بسیار محدودی جلسه حضوری برگزار کردیم. اغلب ارتباطات داوران از طریق سامانه و با گذاشتن یادداشت یا به صورت تلفنی برگزار ‌شد.

وی افزود: در این دوره مجموعاً 3499 عنوان کتاب در دبیرخانه ساماندهی کتاب دریافت و ثبت شد. از این تعداد 1463 عنوان مناسب تشخیص داده شد که به‌مرور و به‌صورت ماهانه در سایت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی به آدرس https://samanketab.roshdmag.ir به مخاطبان معرفی شده است. این 1463 عنوان کتاب برای انتخاب به‌عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر به مرحله داوری این جشنواره راه یافت و در 26 گروه داوری سه ‌نفره مورد داوری قرار گرفت.

جهانگردی افزود: بررسی آماری این کتاب‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تعداد کتاب به دو گروه داستان کودک با 366 عنوان و داستان نوجوان با 197عنوان اختصاص دارد. همچنین زبان و ادبیات فارسی با 89 عنوان، تعلیم و تربیت دینی با 87 و آداب و مهارت‌های زندگی و علوم تجربی هر کدام با 79 عنوان دیگر گروه‌هایی بودند که بیشترین کتاب را داشتند. کتاب‌های دوره پیش‌دبستانی همانند جشنواره‌های پیشین به دو گروه کتاب‌های آموزشی و کتاب‌های ادبی تقسیم شد که داوران این دو گروه به ترتیب 66 و 50 عنوان کتاب را داوری کردند.

گفتنی است مراسم پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد روز سه شنبه 23 دی ماه 1399 برگزار و اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار