بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در تاجیکستان برگزار شد

تهران (پانا)- آیین بزرگداشت نخستین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور سفیر، اعضای سفارت و نهادهای کشورمان و جمعی از ایرانیان مقیم امروز در سالن سعدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در تاجیکستان برگزار شد

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، این مراسم معنوی با رعایت پروتکل‌های و محدودیت‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ برپا شد، پس از تلاوتی آیاتی چند از کلام الله مجید، نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت اشعاری در وصف مجاهدت‌های سردار رشید اسلام و ایران برگزار شد.

محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی برخی از صفات و ویژگی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری و جنگ آوری، روحیه شهادت طلبی، اخلاص، اردات به اهل بیت (ع)، ولایتمداری، معنویت گرا بودن، فرا مرزی بودن، اعتدال و فراجناحی بودن، مردمی‌بودن و ارتباط با جوانان و خوش خویی را بر شمرده و تأکید کرد: راز ماندگاری نام و یاد سردار سلیمانی علاوه بر رشادت‌ها و دلاوری‌های ایشان به خاطر همین صفات اخلاقی برجسته و نیز معامله با خدا بوده است.

صابری خاطر نشان کرد: اگر جان فشانی و رشادت‌های آن شهید بزرگوار در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نبود، اکنون شاهد گسترش این پدیده شوم و خطرناک در سراسر منطقه و بخش‌های مختلف جهان بودیم.

وی ضمن تبیین برخی از اقدامات بی بدیل شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در سه عرضه جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، مبارزه با اشرار و نیز مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه، اظهار داشت: به برکت خون این شهید بزرگوار، ترس دشمن از ایران عزیز بیشتر شده و انشاءالله نیز نیروی‌های رژیم تروریستی آمریکا از منطقه بیرون خواهند رفت.

سفیر ایران در تاجیکستان با تاکید بر اینکه فقدان این سردار رشید اسلام و ایران ضایعه‌ای جبران ناپذیر بود، گفت: راه ایشان ادامه پیدا خواهد کرد و حفظ میراث مقاومت و مخالفت با نظام سلطه و استکبار جهانی، مانا و جاودان خواهد بود.

در این مراسم نماهنگ های زیبایی از زندگی و اقدامات ارزشمند سپهبد شهید قاسم سلیمانی پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار