عنایت مهر: رسالت امروز آموزش و پرورش، تربیت نسلی از سلیمانی هاست

تهران ( پانا) - غلامعلی عنایت مهر، از اهمیت جایگاه نظام تعلیم و تربیت در پرورش نسل سلیمانی ها سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: رسالت امروز آموزش و پرورش، تربیت نسلی  از سلیمانی هاست

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 11، در گفتگو با پانا گفت: «انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، با مخاطب قرار دادن فطرت پاک انسان ها، تحولی بزرگ در جان مشتاقان شیفته به ارزش های الهی و کلام نورانی وحی به وجود آورد. همچنین نسلی سرشار از ایمان، اعتقاد و عزم راسخ در میدان عمل تربیت کرد که همه آن‌ها مجاهدان فی سبیل‌الله در تمام صحنه‌ها و عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی نظامی و غیره هستند.»

عنایت مهر افزود: «یکی از این نمونه های مجاهد فی سبیل الله، سردار سرفراز حاج قاسم سلیمانی است. او حاکم بر دل ها شده و بر دل نشسته بود و خداوند آن چنان عزتی به او داده بود که مراسم وداع با اوصحنه بی نظیری بوجود آورد و قلوب مومنین را به هم پیوند زد.»
عنایت مهر افزود: «سردار سلیمانی مصداق بسیاری از آیات جهاد و خلوص نیت در قرآن کریم است. وی بزرگ مردی بود که خدمات قابل توجهی در دوران انقلاب و دفاع مقدس و دوران سازندگی پس از جنگ ارائه کرد و در سال های اخیر حتی در بین کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت و در مقابله با داعش زبانزد ملت های استبداد ستیز اسلامی بوده است. سردار سلیمانی مصداق بارز آیه شریفه مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نحبه وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا است که مشیت الهی بر آن بود تا در دوران دفاع مقدس زنده بماند تا در سال های بعد در ایجاد امنیت در کشور و خاورمیانه خدمات قابل توجهی ارائه دهد.»

عنایت مهر افزود: «سنت الهی بر آن است که هر کس در راه خدا تلاش و مجاهده کند خداوند او را به راه های الهی هدایت می کند. سردار سلیمانی هم مشمول این سنت الهی شد. وی در عین خدمت رسانی به دنبال راه شهادت بود در نهایت به مقام شهادت نائل شد.»
عنایت مهر در پایان گفت: «امروزه با توجه به اینکه آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است، وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین تربیت نسل سلیمانی هاست و ما باید در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار بریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار