توجه قرار گرفتن کلمه وقف بین یزدی های دارالعباده 

یزد(پانا) - مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد: کلمه مقدس وقف در استان یزد بسیار مورد توجه قرار گرفته و این استان در رده پنج استان اول کشور از لحاظ تعداد موقوفات در کشور قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه قرار گرفتن کلمه وقف بین یزدی های دارالعباده 

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در اختتامیه طرح جهادی راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می گذرد در جوار امامزاده سیدجعفر محمد (ع) گفت: جهاد در دو بخش جانی و مالی ذکر شده است و یزد جزو شهرهای مذهبی ایران است که دین داری و تدین مردم مدیون مداخله‌های مالی متمولین و ثروتمندان متدین است که بخشی از اموال تقدیم خداوند کرده اند.
وی افزود: کلمه مقدس وقف در استان یزد بسیار مورد توجه قرار گرفته و این استان در رده پنج استان اول کشور از لحاظ تعداد موقوفات در کشور قرار دارد و بخش عمده ای از این موقوفات در مراسم سیدالشهدا (ع) هزینه و بخش دیگری از موقوفات نیز خرج رفاه اجتماعی مردم می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در کشور گاها شرایط خاصی به وجود می آید که همچون ویروس منحوس کرونا فضای جامعه تحت تاثیر قرار گرفته و برخی از جامعه نیازمند کمک می‌شود و خوشبختانه در مدیریت جدید اوقاف کشور مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با عنوان افق بخشی از درآمدهای امامزادگان و بقاع متبرکه را در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر هزینه می‌کنند.
زارع زاده اظهار داشت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون و با اجرای طرح‌های مختلف، مراحلی از توزیع بسته‌های معیشتی با عناوین دست‌های مهربان، ضیافت همدلی، تبرکات مهدوی، تبرکات علوی، شمیم حسینی و طرح شهید سلیمانی انجام شده و این حرکت ادامه خواهد داشت که در روزهای آینده در طرح تبرکات فاطمی استمرار دارد و تا نیاز و مشکل در جامعه است، خیران و امامزادگان و همچنین واقفان همت کرده و خدمت خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: در طرح شهید سلیمانی طی روزهای گذشته و نامگذاری که انجام شد، در ۱۲ شهرستان استان نشست‌هایی برگزار و بسته‌های معیشتی توزیع شد و امروز با عنوان دوازدهمین شهرستان شاهد اختتامیه طرح شهید سلیمانی در شهرستان یزد هستیم.
حجت الاسلام زارع زاده ادامه داد: از ابتدای طرح جهادی راه شهید سلیمانی بیش از 5000 بسته معیشتی و حمایتی به ارزش 20 میلیارد ریال تهیه شده و با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه ، بین نیازمندان توزیع گردیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود : وقف هرگز تمام نمی‌شود و در یزد موقوفه ای وجود دارد که مربوط به ۷۰۰ سال پیش است و همچنان عواید آن برای مردم هزینه شده و خیرات و مبرات آن برای واقفان ماندگار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار