شناسایی بیش از ۸۲ هزار بیمار کووید ۱۹ در شیراز

شیراز (پانا) -معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز سیزدهم دی اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی بیش از ۸۲ هزار بیمار کووید ۱۹ در شیراز

عبدالرسول همتی امروز با حضور در استودیو سلامت اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۵۵۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۲ هزار و ۷۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: هم اکنون ۵۸۷ بیمار مثبت قطعی و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین مجموع بهبودیافتگان این بیماری را که از ابتدای شیوع از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ۱۵۷ هزار و ۳۶۰ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه متاسفانه سه هم استانی در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند افزود: با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۲۸ نفر رسیده است.

اعلام مبتلایان کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۱۶۲ هزار و ۷۴ مورد شناسایی شده، ۸۲۶۶۶ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون ۴۳۱۴ مورد، مرودشت ۳۹۹۲ مورد، ممسنی ۲۷۳۳ مورد، فیروزآباد ۲۷۱۹ مورد، داراب ۲۶۰۹ مورد، آباده ۲۵۳۹ مورد، کوار ۲۴۴۳ مورد، سپیدان ۱۸۸۸ مورد، استهبان ۱۵۹۲ مورد، نی ریز ۱۵۱۸ مورد، کوهچنار ۱۵۱۲ مورد، زرین دشت ۱۴۸۹ مورد، اقلید و قیرو کارزین هرکدام ۱۳۸۷ مورد، خرمبید ۱۲۳۱ مورد، رستم ۱۰۹۴ مورد، لامرد ۱۰۸۵ مورد، زرقان ۱۰۵۴ مورد، خرامه ۱۰۳۱ مورد، پاسارگاد ۱۰۱۴ مورد، فراشبند ۱۰۰۲ مورد، ارسنجان ۸۰۸ مورد، سروستان ۶۶۳ مورد، مهر ۶۵۵ مورد، بوانات ۵۶۷ مورد، بیضا ۵۴۰ مورد، بختگان ۵۲۱ مورد و سرچهان ۴۱۴ مورد بوده است.

همتی ادامه داد: دیگر موارد ابتلا در فارس، مربوط به سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با توجه به اینکه آمار مبتلایان به تدریج در حال افزایش است، بیان کرد: بیماری کووید ۱۹ در جامعه در حال چرخش است، بنابراین لازم است با دقت نظر نسبت به سلامتی خود، خانواده و همنوعان، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار