مکالمه ترامپ با عبدالمهدی قبل از ترور سردار سلیمانی

تهران (پانا) - نخست وزیر پیشین عراق در مستندی به جزئیات مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با وی سه روز قبل از ترور سردار سلیمانی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۱۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مکالمه ترامپ با عبدالمهدی قبل از ترور سردار سلیمانی

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر پیشین عراق در مستند الساعة الاخیرة (ساعت آخر) که از شبکه المیادین پخش شد گفت که از تصمیم آمریکا برای ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اوایل سال گذشته مطلع نبوده است.

وی جزئیات مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با وی سه روز قبل از انجام عملیات ترور را بازگو کرد و گفت: ترامپ در شب تحویل سال میلادی حدودا ساعت ۹ شب با من تماس گرفت و به من گفت که آمریکایی‌ها ایرانی‌ها را به خوبی نمی‌شناسند بلکه این عراقی‌ها هستند که ایرانی‌ها را خوب می‌شناسند.

عبدالمهدی می‌گوید: در پاسخ به او گفتم ایرانی‌ها می‌گویند که به دنبال جنگ نیستند همانگونه که آمریکایی‌ها نیز خواهان جنگ نیستند.

نخست وزیر پیشین عراق تاکید کرد: به ترامپ پیشنهاد دادم که یا به صورت مستقیم با ایرانی‌ها مذاکره کند و یا اینکه توافقات ضمنی همانند توافقاتی که از سال ۲۰۰۳ درحال انجام بود، با آن انجام دهد.

عادل عبدالمهدی می‌گوید: دونالد ترامپ گفت شما مذاکره‌کنندگان خوبی هستید، هر کاری که از دستتان برمی‌آید در این راستا انجام دهید و ما آماده هستیم.

عبدالمهدی همچنین گفت که سردار سلیمانی با توافق و دعوت رسمی به عراق آمده بود و قرار بود رایزنی‌هایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد که عملیات ترور سردار سلیمانی طی یک و یا دو روز طراحی نشده است بلکه در یک مدت زمانی زیاد برای آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار