برگزاری امتحانات دانش آموزان اصفهان به صورت غیرحضوری

اصفهان ( پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد بسیاری از منتقدان اعتراف می کنند شبکه شاد ارتقا پیدا کرده و قرار است به سرعت مطلوب برسد تا دانش آموزان بتوانند از این فضای امن و رایگان استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری امتحانات دانش آموزان اصفهان به صورت غیرحضوری

محمدرضا ناظم زاده، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دسترسی به آموزش مجازی دارند. بخشی که به دلایل مختلف دسترسی به آموزش مجازی ندارند، شناسایی و شیوه های دیگر آموزشی برای آنها پیش بینی شده است. از ابتدای سال تحصیلی مدیران مدارس اطلس آموزشی دانش‌آموزان را تهیه کردند و می‌دانند دانش آموز از چه طریق آموزش را فرا می گیرد.

وی در خصوص ترک تحصیل های پنهان دانش آموزان، گفت: نگران ترک تحصیل های پنهان هستیم که این موضوع توسط افراد دغدغه مند نیز مطرح شده است. در سال های قبل به واسطه غیبت در مدرسه، مدیر و معلم متوجه ترک تحصیل دانش آموز می شد و تلاش می کرد دانش آموز را بازگرداند، ولی الان شناسایی این دانش‌آموزان سخت شده است. در حوزه متوسطه با این مساله روبرو هستیم و به عنوان متولی آموزش و پرورش وظیفه داریم دانش آموز را رصد کنیم تا خللی در روند آموزش آنها اتفاق نیفتد.

ناظم زاده با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد کار بزرگی انجام داد، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از منتقدان اعتراف می کنند شبکه شاد ارتقا پیدا کرده و قرار است به سرعت مطلوب برسد تا دانش آموزان بتوانند از این فضای امن و رایگان استفاده کنند. از ۸۶۸ هزار و ۳۷۲ نفر دانش‌آموز استان، هم اکنون ۷۶۰ هزار و ۳۱۲ نفر در شبکه شاد احراز هویت شده اند که روز به روز درحال افزایش است و حدود ۶۰۰ هزار نفر در این شبکه فعال هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: به مدیران مدارسی که از نرم افزارهای دیگر استفاده می کنند نیز توصیه کرده ایم در یک کوچ آرام وارد شبکه شاد شوند، این درحالی است که هم اکنون آموزش مجازی جای خود را باز کرده و جزو برنامه های اصلی آموزش و پرورش ارتقا آموزش مجازی است تا در پساکرونا نیز به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گیرد.

ناظم زاده همچنین در خصوص امتحانات دوره متوسطه نیز تاکید کرد: از ابتدای سال تحصیلی قصد داشتیم امتحانات دوره متوسطه را به صورت حضوری برگزار کنیم و این نظر کارشناسی بود، اما اولویت اول سلامت دانش آموزان است، بنابراین امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار می شود. البته امتحانات نهایی دانش‌آموزانی که از سال گذشته در پایه دوازدهم موفق به کسب نمره قبولی نشده اند به صورت حضوری برگزار می شود که تعداد بسیار اندکی هستند.

وی ادامه داد: دانش آموزان هنرستان سه نوع درس دارند، در مورد دروس عمومی امتحانات به صورت مجازی و مثل بقیه دانش آموزان برگزار می شود، در مورد دروس فنی-تخصصی -تئوری هم امتحانات به صورت مجازی برگزار می شود، اما یک نوع آموزش کارگاهی دارند که اعتقاد همه کارشناسان بر این است که نمی توان به صورت مجازی برگزار کرد و اگر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان مجوز صادر کند بعد از عید نوروز کارگاه های هنرستان در فضای بزرگ با تعداد کم دانش آموز برگزار می شود و می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت صدور مجوز، آموزش های کارگاهی را شروع کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در همین شرایط سخت که آموزش ها به سختی به دانش آموزان ارائه می شود، از دانش آموزان اتباع خارجی هم غافل نبوده ایم، حدود ۵۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی داریم که ۱۲ هزار نفر در دوره متوسطه اول و ۶ هزار نفر در متوسطه دوم تحصیل می کنند و این درحالی است که جدا از وظیفه انسانی، آموزش آنها را برای سلامت جامعه ضروری می دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار