ایجاد اشتغال پایدار برای 155 سیستان و بلوچستانی

زاهدان (پانا) - مدیر صندوق کارآفرینی سیستان و بلوچستان اعلام کرد از ابتدای سال جاری که تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت به امضا رسید، تاکنون 155 نفر در دو شهرستان زابل و نیمروز به شغل پایدار رسیدند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال پایدار برای 155 سیستان و بلوچستانی

ادریس دینارزهی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: 2 شهرستان زابل و نیمروز از شهرستان‌های پیشتاز در پرداخت تسهیلات از محل منابع این تفاهم نامه‌اند و به‌طور میانگین روزانه به 10 نفر تسهیلات پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه تلاش شده تا بیشتر کسب و کارها در روستاها باشد، تصریح کرد: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در این دو شهرستان برای راه اندازی و پرورش دام سبک و سنگین است.

مدیر صندوق کارآفرینی سیستان و بلوچستان ادامه داد: منطقه سیستان، پیش از خشکسالی های دو دهه گذشته، یکی از قطب های تولید گوشت قرمز کشور بود و اکنون صندوق کارآفرینی امید در تلاش است تا بتواند این صنعت را احیا کند تا هم زمینه اشتغال روستانشینان سیستان فراهم شود و هم دوباره شرایط برای صادرات گوشت قرمز به استان های دیگر ایجاد شود.

دینارزهی گفت: میزان تسهیلات پرداختی از محل این تفاهم نامه در زابل و نیمروز تاکنون بیش از 4 میلیارد و 400 میلیون تومان است که با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: بجز دامداری، شغل های دیگری همچون قالی بافی، پرده بافی، حصیر بافی، پرورش طیور و مشاغل خدماتی هم در این تفاهم نامه با دریافت تسهیلات ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی سیستان و بلوچستان با اشاره به تعامل بسیار خوب بنیاد برکت در تحقق اهداف این تفاهم نامه افزود: در تلاشیم تا اقتصاد خرد را در جوامع محلی و محروم این استان به رونق برسانیم تا جمعیت روستایی پایدار بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار