استخرهای بی‌مشتری!

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان کرمانشاه علیرغم اینکه دستورالعمل بازگشایی استخرها با 50 درصد ظرفیت ابلاغ شده، اما بنظر می رسد تا مدت زیادی به دلیل بار روانی و ترس ناشی از ابتلاء به کرونا، مردم تمایل چندانی برای آمدن به استخرها نداشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
استخرهای بی‌مشتری!

به‌گزارش ایسنا، پیمان جاویدان به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر رشته‌های آبی اشاره کرد و گفت: بین رشته‌های ورزشی رشته‌های آبی بیشترین ضربه را از شیوع کرونا دیدند، چرا که حتی در رشته های پربرخورد هم که در این مدت غیرفعال بوده اند، این امکان وجود دارد که قهرمانان این رشته ها در فضای باز تمریناتشان را ادامه دهند، اما در رشته هایی مانند شنا، شیرجه و واترپلو تمرینات فقط باید در آب باشد.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو کرمانشاه تصریح کرد: این مسئله باعث شده سطح آمادگی بدنی و کیفیت فنی ورزشکاران این رشته‌ها نه تنها در کرمانشاه، بلکه در تمام ایران به شدت کاهش پیدا کند.

وی به ضربه‌ای که کرونا به فعالیت مربیان رشته‌های آبی هم وارد کرده اشاره‌ای داشت و افزود: علاوه‌بر تاثیرات شیوع کرونا بر فعالیت ورزشکاران رشته‌های آبی، حدود 150 مربی این رشته‌ها و حدود 200 ناجی غریق هم در کرمانشاه داریم که در این مدت از کار بیکار شده‌اند.

جاویدان با اشاره به بازگشایی استخرها طی هفته گذشته، عنوان کرد: هرچند در حال‌حاضر دستورالعمل بازگشایی استخرها با 50 درصد ظرفیت ابلاغ شده، اما به نظر می‌رسد مردم به دلیل بار روانی و ترس ناشی از شیوع کرونا چندان به سمت استخرها نیایند که امیدواریم با پایان کرونا و به مرور زمان این مشکل حل شود.

در لیگ شنا شرکت می‌کنیم، اما شیرجه، نه

وی در ادامه بااشاره به اعلام فدراسیون مبنی بر برگزاری رقابت‌های لیگ شنا، شیرجه و واترپلو، اظهارکرد: باتوجه به تعطیلی یک ساله استخرها و اینکه شیرجه روهای استان هیچ تمرینی در این مدت نداشته اند، نمی توانیم در رقابت های لیگ شیرجه شرکت کنیم.

وی تصریح کرد: باوجود اینکه استخرها به تازگی باز شده اند، اما تا اسفندماه که رقابت‌های لیگ شروع می‌شود، زمان زیادی نداریم که ورزشکاران استان تمرین داشته باشند و خود را به سطح آمادگی مطلوبی برسانند و از سوی دیگر استخر شهید اشرفی اصفهانی هم بزودی وارد فاز تعمیرات خواهد شد.

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان کرمانشاه افزود: البته طبق صحبتی که با هیات های سایر استان ها داشته ام، آنها هم اعلام کرده اند که در این رقابت ها شرکت نمی کنند، چون آمادگی ندارند.

وی در خصوص حضور تیم کرمانشاه در رقابت‌های لیگ شنا هم گفت: از آنجایی که ورزشکارانمان در رشته شنا طی مدت 10 ماه گذشته تمرینات بدنسازی خود را بخوبی پیش برده‌اند، احتمال دارد که در رقابت‌های لیگ شنا شرکت کنیم.

جاویدان اضافه کرد: ورزشکاران رشته شنا استان در حال‌حاضر حدود 60 تا 70 درصد آمادگی دارند که در رقابت‌های لیگ شنا کنند که البته باید یک اسپانسر هم برای این حضور داشته باشیم.

تیم‌های شنا و شیرجه استان کرمانشاه در رقابت‌های لیگ سال گذشته در مقام چهارم قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار