مبارزه با بیسوادی عزم و همت همگان را نیازدارد

اسلامشهر(پانا) - در دورانی مفهوم سواد در خواندن و نوشتن خلاصه می‌شد ولی اکنون سواد در فراگیری دانش روز، فناوری و استانداردهای بین‌المللی مفهوم پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با بیسوادی عزم و همت همگان را نیازدارد

به مناسبت سالروز گرامیداشت تاسیس نهضت سوادآموزی علیرضا رستمی رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با عملکرد این نهاد در شهرستان به پانا گفت: بر اساس سرشماری سال 95 آمار جمعیت بیسواد اسلامشهر در جمعیت 10تا 49 سال 12677نفر است که 97.1درصد مرد و 96درصد زن افراد را شامل می‌شود.

او در ادامه افزود: در سال 99 تا دی ماه توانستیم 33درصد از کل سهمیه آموزش افراد بیسواد را تحت پوشش قرار دهیم و هدف‌گزاری ما تا بهمن نیز ادامه دارد و تصریح کرد: به نسبت عملکرد سال 98 با وجود شرایط ویروس کرونا و آموزش مجازی در تحقق اهداف سازمان نهضت سوادآموزی موفق هستیم.

در همین رابطه مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر هم اعتقاد دارد، زمانی تا دهه اول سال 90 مفهوم سواد در خواندن نوشتن خلاصه می‌شد ولی اکنون سواد در فراگیری دانش روز، فناوری و استانداردهای بین‌المللی مفهوم پیدا می‌کند و ضرورت دارد در حوزه سواد‌آموزی ابتکار عمل داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: اکنون با ارزیابی‌های انجام شده وضعیت فعلی سواد‌آموزی در شهرستان جالب نیست و مجموعه شهرستان می‌بایست نرخ بیسوادی را در مدت زمان کوتاه کاهش دهند.

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر هم بر مشارکت بین بخشی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اداری اسلامشهر جهت مشارکت در جذب کم سوادان تأکید دارد و در جهت جذب کم سوادان هم به چالش‌هایی از جمله، عدم استقبال بیسوادان جوان به دلیل مشکلات اقتصادی و خانوادگی و عدم دسترسی مناسب به آمار روستائیان کم‌سواد وحوزه کارگری در کارخانجات اشاره دارد.

اکنون پس از گذشت چهل و یک سال از زمان‌ تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان ‌امام راحل، مبارزه با بی‌سوادی عزم همگانی مسئولان و مردم را می‌طلبد که ایران اسلامی در این مسیر هم همراه با استانداردهای روز دنیا حرکت کند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار