مدرس کشوری درس تفکر و سبک زندگی:

موفقیت دانش‌آموزان درعرصه نظام تعلیم و تربیت با حفظ عزت و اعتماد به نفس

اسلامشهر (پانا) - مدرس کشوری درس تفکر و سبک زندگی بر حفظ عزت و اعتماد به نفس دانش‌آموزان تاکیدکرد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت دانش‌آموزان درعرصه نظام تعلیم و تربیت با حفظ عزت  و  اعتماد به نفس

معلمان در نظام تعلیم و تربیت همواره عاشقانه و متعهدانه به آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم پرداخته و در دوران کنونی نیز با تعطیلی واحدهای ‌آموزشی، متفاوت از سال‌های گذشته آموزش را به خانه‌ها بردند و مدرسه مجازی را زمانی مدیریت کردند که مدارس حقیقی تعطیل شد تا سهم دانش‌آموزان از کرونا به جای اضطراب، شوق یادگیری باشد.

در همین رابطه فریبا کشمیری در گفت و گو با پانا به عنوان دبیری موفق در عرصه آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و مدرس کشوری با کسب ده‌ها عنوان رتبه منطقه‌ای، استانی و کشوری از فعالیت‌های خود در عرصه تعلیم و تربیت و شرایط تحصیل در دوران مجازی صحبت کرد.

شرایط درس خواندن در فضای مجازی سخت، اما امکان‌پذیر است و به جرأت می توانم بگویم لذت‌بخش است

کشمیری دبیر رسمی آموزش و پرورش اسلامشهر مدرس عربی، دینی و قرآن و درس تفکر و سبک زندگی دوره دوم متوسطه با سابقه ۲۸ سال کار و دارای مدارک لیسانس الهیات و فوق لیسانس تاریخ تمدن ملل اسلامی در خصوص تولید محتوای آموزشی درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم و همچنین عربی دوره اول متوسطه گفت: از اواسط اسفند سال 98 به دلیل عدم برگزاری‌ کلاس‌های حضوری و بدنبال شیوع ویروس کرونا با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران همکاری را آغاز کردم و تا پایان خرداد همان سال ۲۶ محتوا در سایت اداره کل آموزش و پرورش استان و بخش مدرسه مجازی بارگذاری شد و از اواسط مرداد98 نیز با همکاری آقای رومیانی سرگروه عربی استان، محتواهای عربی در پایه‌های هفتم تا نهم را تولید کردیم و تاکنون توانستیم بیش از ۵۰ محتوای درس عربی تولید کنیم که در مدرسه مجازی و بعضا شبکه شاد بارگذاری شده و البته چند مورد هم در زمینه درس تفکر و سبک زندگی تولید محتوا انجام شده است.

او در خصوص تدریس در شبکه آموزش سیما در درس تفکر و سبک زندگی گفت: همکارانی که در طول چند سال اخیر رتبه‌های کشوری داشتند دعوت به همکاری شدند و من نیز به دلیل کسب 4 رتبه کشوری و یک رتبه استانی در جشنواره‌های تدریس تفکر و سبک زندگی، در کنار سایر افراد حضور پیدا کردم و به تدریس پرداختم.

تدریس در فضای مجازی و دغدغه‌های والدین

کشمیری با اشاره به این مطلب که آموزش حضوری فرصت بهتری برای تعامل با دانش‌آموزان و اشراف دبیر به روحیات، حالات، ویژگی‌های آنان از نگاه روانشناسی را به همراه دارد، تصریح کرد: هنر معلمی می‌طلبد در شرایط فعلی هم بتوانیم با روش‌های مختلف آموزشی و شیوه‌های متنوع تدریس فراگیران را به سوی کلاس فرا خوانیم. همچنین درک شرایط خانواده‌ها و مشکلات عدیده از جمله اینترنت، نداشتن گوشی و استفاده همزمان فرزندان یک خانواده در ساعت آموزشی، کاهش زمان آموزش به نسبت قبل را در نظر بگیریم.

او با تاکید بر این نکته که کار دبیران ساعت‌ها قبل تدریس آغاز و بعد از آن هم ادامه دارد، ادامه داد: ما دبیران و خانواده‌های عزیزان دانش‌آموز لازم است با اخلاق نیک و سعه صدر نقش خود را در گذر از این ایام به خوبی ایفا کنیم و گاه جهاد در جبهه و مرزهای کشور است و اینک مدافعین سلامت در جبهه مبارزه با این بیماری هستند و ما هم به این شکل لازم است سهم خود را ادا کنیم و همه می‌دانیم شرایط درس خواندن در فضای مجازی سخت، اما امکان‌پذیر است و به جرأت بگویم لذت‌بخش است وقتی دانش‌آموزان با شوق و انگیزه تلاش می‌کنند.

هنر معلمی می‌طلبد در شرایط فعلی هم بتوانیم با روش‌های مختلف آموزشی و شیوه‌های متنوع تدریس فراگیران را به سوی کلاس فرا خوانیم

کشمیری با ابراز نگرانی بابت تمامی خانواده‌های بزرگواری که در کنار سختی تهیه معیشت ناچار به حفظ آبرو نزد فرزند هستند و دانش‌‌آموزانی که جدا از این موارد پیام می‌دهند الان همزمان با خواهر یا برادرشان سرکلاس هستند، اظهار کرد: خیرین بزرگوار مثل همیشه به خوبی این موارد را پوشش داده و اقدام به تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان را انجام دادند و معلمین بسیاری هم با سختی از لپ تاپ و یا تنها گوشی خود مایه گذاشتند.

این دبیر باسابقه کشوری در پایان از دانش‌آموزان خواست که ارزش خود و گوهر وجودشان را بدانند و تلاش کنند عزت خود را حفظ و با اعتماد به نفس باشند. غرور اسلامی و ملی خود را حفظ کنند و از فرمایش مولا علی (ع) بهره گیرند که می‌فرمایند: اوصیکم به تقوی الله و نظم امرکم، انجام کار درست به شکل درست،و حفظ حرمت‌ها در خصوص حق الله ،حق الناس،حق النفس و حق طبیعت.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار