طیموری فرد عنوان کرد؛

اقدامات غربالگری و سلامت روانشناختی در مدارس

تهران (پانا) - جلسه توجیهی نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) با حضور سید عین الله طیموری فرد، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد برگزار شد؛ در این جلسه استان‌های قزوین، البرز، فارس، بوشهر، گیلان و کهگیلویه و بویر احمد حضور داشتند.

کد مطلب: ۱۱۵۱۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات غربالگری و سلامت روانشناختی در مدارس

سید عین الله طیموری فرد در این جلسه پیرو محورهای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، محورهای بروژه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) برای پیگیری و اجرا را اعلام کرد.

طیموری فرد محور اول را مهارت‌های ارتقایی پیشگیرانه برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان عنوان کرد و افزود: مقدمات و آمادگی برای اجرای آموزش و توانمندسازی والدین (که محتواها در سطح ستاد در حال تهیه است) در مدارس تحت پوشش نسخه کامل نماد انجام شده است.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با هماهنگی و رایزینی با همکاران ضمن خدمت آمار شرکت کنندگان و جامانده‌های کارکنان کل مناطق آموزشی به ویژه مناطق تحت پوشش نسخه کامل نماد، به تفکیک دوره‌های آشنایی با سامانه، مقدماتی مددکاری اجتماعی، تخصصی مددکاری (مختص مشاوران و مدرسان) دریافت، مستند و تحلیل شده است تا در مواقع ضرور ارسال و گزارش شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در زمینه همه همکاران استانی به ویژه شرکت صددرصدی کارکنان مناطق تحت پوشش نسخه کامل نماد استان در دوره آشنایی با غربال گری و مهارت‌هایی ارتقایی انجام شده است، محور دوم را غربالگری عنوان کرد.

طیموری فرد با طرح این سوال که چه اقداماتی برای تکمیل غربالگری پایه اختلالات سلامت روانشناختی و غربال گری آسیب‌های اجتماعی در مدارس صورت گرفته است اظهار کرد: نسخه کامل نماد انجام شده یا در حال انجام است تا پرسشنامه‌ها به صورت زیر در 3 مقطع مدارس تحت پوشش نسخه کامل تکمیل شود:

مقطع ابتدایی:
غربالگری پایه اختلالات دگر ارزیابی معلم = الزامی
غربالگری آسیب های اجتماعی دگر ارزیابی معلم = الزامی
هر دو غربالگری فوق دگر ارزیابی توسط والدین اختیاری است.
در مقطع ابتدایی هم خود ارزیابی یا خود معرفی نداریم.
مقطع متوسطه اول و دوم:
غربالگری پایه اختلالات خودارزیابی دانش آموز = الزامی
غربالگری آسیب های اجتماعی دگر ارزیابی معلم = الزامی
غربالگری دگر ارزیابی پایه و آسیب های اجتماعی والدین اختیاری است.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش محور سوم را مداخلات روانی_ اجتماعی (عملیاتی کردن شیوه نامه مدیریت فوریت‌های روانی _ اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های کلان و راهبردهای معاونت پرورشی و فرهنگی ) عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار